Skattehandläggare, Nyköping
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nyköping
2014-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Nyköping" (publicerad 2018-07-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du i huvudsak kommer att arbeta med beskattning av privatpersoner, men även andra arbetsuppgifter inom beskattningsområdet kan förekomma. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat innebär att granska underlag och att fatta beslut. Arbetet innebär många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon och vid besök.
På skattekontoret i Nyköping är vi cirka 85 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• studerar ekonomi eller juridik vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• är noggrann
• har mycket god förmåga att samarbeta
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
Det är meriterande om du
har relevant arbetslivserfarenhet. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Anställningarna är tidsbegränsade under olika perioder mellan april - november 2014.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-07Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Sommarjobb
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouise Kling, sektionschef 010-576 43 11
Anna Wihlborg, HR-konsult 010-572 21 52
Agneta Kellerman, facklig kontaktperson ST 010-576 42 15
Dinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
Karin Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-576 43 22
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1772780
Observera att sista ansökningsdag har passerat.