Skattehandläggare, Helsingborg
Skatteverket / Juristjobb / Helsingborg
2017-07-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Helsingborg" (publicerad 2018-08-27) ⬅️
Visa alla juristjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg,
Ängelholm,
Lund,
Malmö,
Halmstad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du arbetar med förebyggande åtgärder och kontroll av företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kan du få jobba med granskning av inkomstdeklarationer, moms, internationella frågor eller andra arbetsuppgifter inom beskattningen. Arbetet innebär både individuellt ansvar och samarbete i grupp. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På skatteenhet Helsingborg Lund Ängelholm arbetar ca 170 medarbetare fördelade på tre orter. Vi söker handläggare till orterna Helsingborg och Lund.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller ekonomi
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• har ett gott bemötande både internt och externt och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• är utvecklingsorienterad
Det är meriterande om du har relevant handläggande erfarenhet från Skatteverket alternativt har arbetat minst 1 år som handläggare/utredare inom områdena ekonomi eller juridik hos en annan arbetsgivare.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tillsvidare med start enligt överenskommelse, vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-07-31ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Pontén, sektionschef 010-572 30 74
Jenny Ström, sektionschef 010-5774527
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Carl Krooks Gata 24
25225 Helsingborg
KontorsadressCarl Krooks Gata 24
Jobbnummer 3619840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.