Skattehandläggare, Helsingborg
Skatteverket / Ekonomijobb / Helsingborg
2012-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Helsingborg" (publicerad 2018-08-27) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg,
Ängelholm,
Lund,
Malmö,
Halmstad eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare inom borgenärsområdet innebär att utreda, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Som handläggare är din uppgift bl. a. att arbeta med att få in betalning, förhindra skulduppbyggnad och att besluta om anstånd. I ditt arbete ingår att ofta ta muntlig och skriftlig kontakt med företag och privat personer samt andra myndigheter.
På skattekontoret i Helsingborg är vi cirka 100 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp i ekonomi eller juridik eller har erfarenhet av utredningsarbete inom ekonomi och/eller juridik från de senaste tre åren
• är drivande och handlingskraftig
• kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt argumentera på ett enkelt men övertygande sätt
• är resultatinriktad
• har förmåga att sätta dig in i andras situation
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• bemöter andra väl och har god samarbetsförmåga.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-14Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Nederman, Sektionschef, 010-577 47 39
Christina Sandström, Facklig repr, ST, 010-577 46 94
Anna Corshammar, Facklig repr, SACO, 010-577 46 26
Maria Skogsbryne, HR-konsult, 010-575 01 77
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1313223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.