Skansen söker erfaren löneadministratör
Skansen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Skansen är en av Sveriges mest kända turistattraktioner med omkring 1,4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar. Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.
Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansenmedarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.Skansen är inne i ett utvecklingsskede då vi arbetar aktivt med att implementera nya administrativa stödsystem och HR rutiner. Därför söker vi nu en erfaren löneadministratör som kan ansvara för Skansens lönehantering och frågorna inom detta område.
För att trivas hos oss ska du vara en serviceinriktat person som har erfarenhet av och tycker om att arbeta med en verksamhet som består av många avdelningar och olika typer av verksamheter. Du är en erfaren löneperson och administratör som är van att arbeta självständigt med en bredd av arbetsuppgifter. Tidigare erfarenhet av arbete med olika lönesystem är ett krav och då med för del AGDA. Om du har arbetat med tidregisteringssystem och implementering av nya system är det meriterande. Du bör vara trygg i arbetsrätt och ha god erfarenhet av att arbetat med olika typer av kollektivavtal och pensionspartner.
Strukturerad, effektiv, organiserad, serviceinriktat och ordningsam är egenskaper som krävs för denna tjänst. Tjänsten är placerad på HR avdelningen och rapporteringen sker direkt till HR chef. Du kommer ha ett nära samarbete med vår projektledare för tidredovisningssystemet samt med vår ekonomiavdelning.
Du kommer arbeta med lön och lönefrågor för tillsvidareanställda, säsongsanställda och timpersonal. I och med att vi har en säsongsbaserad verksamhet så skiftar antalet anställda under året till viss del.
I tjänsten ingår det att arbeta brett och utvecklande med lönedelarna och ha det övergripande ansvaret tillsammans med HR chef gällande Skansen lön och lönehantering. Arbetsuppgifterna är skiftande men det löpande arbetet innehåller lönekörningar för dem två olika personalkategorierna, kontering, utförandet av arbetsgivarintyg, kontakt med alla externa parter inom lön så som Collectum, Alecta, Fora, försäkringskassan, arbetsförmedlingen etc. samt skapa bokföringsunderlag och sammanställa statistik av olika slag. Du kommer även vara den person som Skansen personal kontaktar när de har frågor och undringar gällande lön och intyg och vissa pensionsfrågor.
Frågor gällande tjänsten ställs till HR chef Sara Bourelius telefon 08-4428009
Anställningsform: Tillsvidareanställning Skansen tillämpar 6 månaders provanställning.
Dagtid: mån-fredag
Tillträde :1 juni 2012
Välkommen med din ansökan
Publiceringsdatum2012-03-07Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkansen
AdressSkansen
Box 27807
11593 Stockholm
Jobbnummer 1178925
Observera att sista ansökningsdag har passerat.