Skadereglerare / kundservice / service inom motorskador / motor
Bravura / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2017-03-01FöretagetLänsförsäkringar är ett bank- och försäkringsbolag som är verksamma i hela Sverige och består av 23 länsbolag. Länsförsäkringar är marknadsledande på privat-, lantbruks- och företagsförsäkringar och har blivit utsedda till branschens mest attraktiva arbetsgivare för trettonde året i rad bland landets ekonomstudenter.
Dina arbetsuppgifterI rollen som skadereglerare inom motorskador arbetar du med skadeärenden som inkommer från företagskunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att hantera motorrelaterade ärendena som inkommer via telefon, mail och brev. Skadeärendena kan till exempel handla om skador som har uppkommit på företagsbilar. Du tar emot en skadeanmälan och gör därefter en bedömning utifrån gällande villkor och föreskrifter. Då ärendena är av varierande karaktär så regleras vissa och stängs vid första samtalet med kunden medan andra är öppna under en längre period. Syftet med rollen är att hjälpa kunderna till ett nästa steg efter att en skada har uppstått och hitta en lösning.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat yrke samt vana att arbeta med telefonen som arbetsredskap
• Det är meriterande om du tidigare har arbetat som skadereglerare
• God system - och datavana
• B-körkort
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Vi söker dig som har en hög social kompetens och förmågan att vara lyhörd då du hanterar företagskunder som kan vara i en jobbig situation. Du kommer ha kontakt direkt med såväl kunder som externa konsulter och rollen passar därför dig som är både socialt säker och serviceinriktad. Du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt. Du trivs att samarbeta med kollegor i ett team där ni stöttar varandra.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/.Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundtjänst, kundservice, service, administration, försäkring, försäkringsbolag, skadereglerare, heltid, länsförsäkringar, motor, motorskada, länsförsäkringar
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3350088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.