Sjöspeditör till vårt kontor i Lund!
Geodis Sweden AB / Logistikjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Geodis Sweden AB i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige Motiveras du av att jobba i team, skapa goda kundrelationer och hitta effektiva transportlösningar? Vi rekryterar nuen sjöspeditör med fokus på export till vår avdelning Control Tower/ Outsourcing i Lund! Som Speditör hos oss får du ett roligt och fartfyllt jobb där du får en helhetsbild av logistikkedjan. På GEODIS kan vi erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Om tjänsten Som Sjöspeditör hos Control Tower arbetar du med en av företagets storkunder, med fokus på export. Du har den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och ansvarar för dina egna uppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med ditt team, kundrepresentanter, leverantörer och kundansvarig. Du blir en del av ett team med bra samarbete och teamkänsla, som är måna om den nära kundrelationen.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Skapa och bibehålla god relationer med våra kunder och alltid erbjuda god service
Planering och bokning av transport i kunds system samt GEODIS operationella system Cargowise
Utfärdande av transportdokument
Fakturering samt kostnadskontroll
Delta i kund och leverantörsmöten
Leveransbevakning/avvikelserapportering
Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Du kommer att arbeta tillsammans med härliga kollegor på vårt kontori Lund. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!
Din profilVi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom spedition tillsammans med oss och samtidigt bidra till att vi levererar förstklassig service och smarta lösningar till våra kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, främst inom export. Det är också meriterande om du har arbetat med storkund tidigare. Vi arbetar i en internationell miljö där svenska och engelska används dagligen, det är därför viktigt att du talar och skriver båda språken obehindrat. Det är önskvärt att du är en van användare av Office365 och har jobbat i vårt produktionssystem CW1.
Rollen passar dig som har god samarbetsförmåga, trivs med att jobba i team och aktivt bidrar till gruppens arbete och gemensamma mål. Du är mån om att utveckla goda kundrelationer, att alltid ge god service och att leverera ditt arbete med hög kvalitet. Du tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
AnsökanLåter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Urval samt intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-08-15.
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Brigita Andersson, på 070-6692758 eller
brigita.andersson@geodis.comGEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel 0101 631 828.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Geodis Sweden AB (org.nr 556056-0665),
http://www.geodis.se Arbetsplats Geodis
Jobbnummer 8813099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.