Självständig Ekonomiassistent på 50 % sökes!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en självständig Ekonomiassistent på 50 % till ett kundföretag i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2009-07-24

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att tillsammans med revisor ansvara för bolagets ekonomi. Du kommer självständigt att arbeta med den löpande redovisningen fram till bokslut; allt ifrån kund- och leverantörsreskontra till löpande bokföring och avstämningar. Som ekonomiassistent har du även i uppgift att sköta bolagets löneadministration samt att vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter.

Erfarenheter
Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav
Minst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi är ett krav

Dina personliga egenskaper
Du bör vara en flexibel, prestigelös och självgående person som trivs med stort eget ansvar. Vidare bör du vara serviceminded och ha en trevlig telefonröst.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som ekonomiassistent skall tillsättas omgående. Uppdraget avser 50%, ca 4-5h/dag. Som konsult hos oss på Adecco är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån tjänsten 181/63204 Ekonomiassistent.
Vid frågor om tjänsten kontakta Liina Haablahe på tel: 031 720 72 81
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-30

Kontakt
Liina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031 720 72 81

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
482627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

     

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: