Självgående redovisningsekonom

serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en redovisningsekonom till vår kund i södra Stockholm.

Publiceringsdatum
2024-03-07

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att hantera ekonomiska och även administrativa processer. Du kommer att vara ansvarig för en rad uppgifter, inklusive hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande redovisning, lön och rapportering. Du kommer att vara en viktig länk i kundens team och arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa en stark ekonomisk verksamhet. I detalj innebär tjänsten bland annat: Kundfakturering med ansvar för hela flödet inklusive påminnelser och inbetalningsregistrering.
Hantering av leverantörsfakturor samt betalning och betalningsregistrering.
Löpande redovisning i Visma Compact.
Upprättande av likviditetsrapporter.
Avstämningar och månadsbokslut.
Lönehantering av i första hand tjänstemannalöner.
Rapportering av moms och arbetsgivaravgifter.
Ansvara och administrera bilar i Autoplan.
Hantering av nya projekt.
Telefonkommunikation och mottagande av bud.
Inköpsansvar.
Stöd och service till projektledare och övrig personal på huvudkontoret.

Vem är du
Vi söker dig som har erfarenhet av det löpande ekonomiflödet och en stark förståelse för ekonomiska processer, gärna i projektform. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan och intresse av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi och administration med olika system och har kunskap om gällande lagar och regler inom ekonomiområdet. Du talar och skriver flytande på svenska och har b-körkort.

Som person vill vi att du är noggrann, serviceinriktad, flexibel, prestigelös och har förmåga att ta egna initiativ. Vi söker en person som är nyfiken och har intresse av att ge stöd till verksamhetens olika delar och trivs med en bred och varierande roll med inte enbart ekonomirelaterade uppgifter.

Du är van att hantera flera olika system samtidigt och har tidigare erfarenhet från installations- eller byggbranschen.

Så ansöker du
Då vi kommer att tillämpa löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan i form av ett CV.

Vid frågor gällande rollen kontakta: Rekryteringskonsult Cissi Silvstam cissi.silvstam@serveoffice.se, 070-564 13 70 eller Stina Hauschildt, stina@easyhr.se, 073-779 40 59 .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492)

Arbetsplats
Easy HR

Kontakt
Cissi Silvstam
cissi.silvstam@serveoffice.se

Jobbnummer
8525069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: