Självgående administratör sökes till Helsingborgs stad

Experis Finance / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Helsingborg, Landskrona, Ängelholm, Båstad, Örkelljunga eller i hela Sverige

HELSINGBORG - SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av del expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och
välbefinnande. Delaktighet,framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för
landets mest attraktiva stad.

Finans- och bolagsavdelningen är en avdelning under stadsledningsförvaltningen i Helsingborgs stad som har till uppdrag att analysera och utarbeta strategier och direktiv i olika finans- och bolagsfrågor, bland annat för de hel- och delägda bolag som staden har i sin ägo. På avdelningen finns även stadens internbank.

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis, ett företag i Manpower Group.

Publiceringsdatum
2012-06-09

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Finans- och bolagsavdelningen ansvarar du bland annat för:
• administrativ support till medarbetare och chefer
• att sammanställa information och föra protokoll
• att samordna, förbereda och boka möten
• att skapa struktur och rutiner
• att informera och kommunicera både internt och externt
• viss bolagsadministration
• dokumenthantering, diarieföring (arkivering) och ärendehantering i system

Vem är du?
Du gillar att vara i händelsernas centrum.
Du drivs av att ha ett självständigt arbete där du själv har goda möjligheter att påverka. Du trivs med ett högt tempo och att ha många olika arbetsuppgifter samtidigt, där det krävs god förmåga att prioritera. Du är noggrann och effektiv samt har en mycket god administrativ förmåga. Du har minst gymnasiell utbildning med flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom utbildning och erfarenhet inom det juridiska området eller inom kommunikation är det meriterande. Du uttrycker dig korrekt i både tal och skrift har förmåga att skriva och författa på ett sakligt, korrekt och enkelt sätt och arbetar obehindrat i officepaketet. Som person är du en problemlösare, engagerad, hjälpsam och socialt säker. Du har ett eget driv, du arbetar effektivt med en positiv inställning.

OBS!
Tjänstan är ett vikariat om minst ett år med mycket goda chanser till förlängning.

Facklig information:
SACO Cecilia Elmberg tel. 042-10 53 45, VISION Robert Lexeklint tel. 042-10 51 95

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök" här nedan. Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Lindekrantz, petra.lindekrantz@se.experis.com fram tom 24/6 därefter Mattias Larsson, mattias.larsson@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Lindekrantz, 042-371633

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1268065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: