SJ söker Contact Center chef Ånge
SJ AB Division Försäljning / Försäljningsjobb / Ånge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Ånge,
Ragunda,
Ljusdal,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJ AB Division Försäljning i Ånge,
Västerås,
Eskilstuna,
Stockholm,
Katrineholm eller i
hela Sverige **** Kort om division Försäljning: ****
Antal anställda: Ca 600
Uppdrag:
Division Försäljning har intäkts- och försäljningsansvar, distribution och kanalmix.
Avdelningar:
Konsumentförsäljning, Företagsförsäljning, Revenue Management, Manuell Försäljning -SJ Resebutiker och SJ Contact Center, Distribution.
Geografisk placering:
Divisionskontor i Stockholm, Contact Center i Ånge och Tranås samt SJ Resebutiker på ett 30-tal orter.
Contact Center chef Ånge
Underställd Chef SJ Contact Center & SJ Resebutiker.
Ånge ligger mitt i Sverige och har bra kommunikationsmöjligheter till både stad och fjäll. Barnomsorg och skola är väl utbyggd i kommunen och på fritiden erbjuder Ånge kommun något för de allra flesta.
Kort om affärsområde/ort
Inom Division Försäljning finns avdelningarna Revenue management, Manuell försäljning, Företagsförsäljning, Distribution samt Konsumentförsäljning.
SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta contactcenter företag. Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor. Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem. Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB. Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på två orter i Sverige - Ånge och Tranås
Publiceringsdatum2010-10-07Dina arbetsuppgifterContactcenterchefen är ansvarig för Contact Center i Ånge där ca140 personer jobbar. På Contact Center finns förutom den sedvanliga försäljningen även support mot kund och Grupp och Eventbokningen.
Din främsta uppgift är att driva och leda försäljningsarbetet mot uppsatta mål samt entusiasmera och motivera säljledare och säljare. Du ska säkerställa att din avdelning levererar ett excellent kundbemötande.
Då vi jobbar med coachning i vårt dagliga jobb är det viktigt att du deltar i detta.
Contactcenterchefen har resultatansvaret för Ånge. I rollen ingår bland annat, personal- och budgetansvar, se till att gällande avtal och policys efterlevs och ett ansvar för arbetsmiljöfrågor.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Det är viktigt att du har ett stort intresse för aktiv utåtriktad försäljning, Du måste ha en respektfull och trevlig inställning gentemot kunder och medarbetare, alltid ha kundens bästa för ögonen. Det är också viktigt att du är öppen för förändringar och har en vilja att ständigt utvecklas. Dessutom bör du uppfylla följande;
• Gärna högskoleutbildning el motsvarande med inriktning på försäljning.
• Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete.
• Utvecklad känsla för kvalitet och gärna erfarenhet från resebranschen.
• Ledarerfarenhet och erfarenhet av att leda i förändringsprocesser.
• Drivande, handlingskraftig och resultatorienterad.
• Kommunikativ, tydlig och serviceinriktad.
• Målinriktad med erfarenhet av att arbeta mot uppställda mål.
• Förmåga att motivera och entusiasmera medarbetare.
• Samarbetsförmåga och flexibilitet.
Övrig informationHeltid, tillsvidare med placering i Ånge.
För upplysningar kontakta
Sverigechef SJ Contact & SJ Resebutiker Center Maria Cederberg tfn 070-559 10 99
Har du andra frågor rörande vårt rekryteringsverktyg kontaktar du Charlotta Källgren, HR tfn 010-751 55 61.
Ansök senast
2010-10-25
Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRekryteringsadministrationen, 010-751 6000
FöretagSJ AB Division Försäljning
AdressSJ AB Division Försäljning
Centralplan 19
10550 Stockholm
Jobbnummer 749161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.