Site Manager till företag i Nykvarn

Logent AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Nykvarn, Södertälje, Huddinge, Strängnäs, Trosa eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-05-22

Om tjänsten
Vi söker en Site Manager med intresse och erfarenhet av att arbeta med människor, lager och logistik samt förbättringsarbete!

Är du intresserad av förbättrings- och förändringsarbete och vill vara med och påverka utvecklingen av verksamheten? Är du en driven och trygg ledare som är tydlig i din kommunikation? Har du engagemang och vilja att skapa goda resultat? Sök då tjänsten som Site Manager i Nykvarn.

Som Site Manager är din uppgift att supporta, coacha, organisera och säkerställa den dagliga produktionen. Du har det övergripande ansvaret för hela verksamheten, såsom arbetsflöde, mål för verksamheten, arbetsmiljö, lönsamhet, budget och personal i enlighet med de globala mål och prioriteringar som finns. Personalstyrkan består av ca 70 personer, där du leder genom andra chefer. I rollen som Site Manager stöttar du dina medarbetare samt arbetar med kontinuerlig förbättring av kvalitet och effektivitet, du deltar i projekt samt utvecklar verksamheten med fokus på ökad service. Ett stort projekt som påbörjas nu och implementeras under 2021, är uppgradering av vårt ERP system där verksamheten i Nykvarn spelar en nyckelroll.

Profil
Vi söker dig som har minst fem års ledarerfarenhet från lagerverksamhet med komplexa strukturer. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom lagerlogistik och/eller supply chain men det är inte ett krav. Du känner dig trygg med de lagar och föreskrifter som gäller inom arbetsmiljö samt hantering av arbetsrättsliga frågor. Det är en fördel om du har arbetat i en matrisorganisation.

Du har förmågan och viljan att leda andra och har en positiv och utåtriktad attityd. Med en naturlig pondus vågar du ta plats, lyssna och ta aktiv ställning, utan att göra avkall på din ödmjukhet. Du är en trygg och orädd person som har lätt för att fatta och kommunicera beslut. Det är viktigt att du är en prestigelös initiativtagare. Att jobba med ständiga förbättringar och utvecklingsarbete är en naturlig drivkraft för dig. Du har en förmåga att se både helhet och dess delars betydelse och det globala perspektivet ser du som en utmaning. Vidare är du resultatinriktad, analytisk och har en ekonomisk förståelse.
Du är van att ha många kontaktytor organisatoriskt internt som externt. Du är en van användare inom MS Office, främst Excel och dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift.

Om ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Logent. Ansök med registrerat CV och personligt brev via ansökningslänken. Eftersom urvalet sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på 070-722 77 59 om du vill veta mer om tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3128".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5236666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: