Site Manager

Logent / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent i Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås, Haninge eller i hela Sverige

Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Publiceringsdatum
2015-11-12

Företaget
Sedan starten 2006 har vi på Logent genomgått en otrolig tillväxtresa och är idag en av de större aktörerna inom vår bransch. Vi arbetar med ständigt förbättringsarbete och i led med det söker vi nu en Site Manager vars syfte är att optimera, utveckla samt leda en av Logent mest spännande siter i Norden. Som Site Manager är du en nyckelspelare i vår verksamhet och ingår i den regionala ledningsgruppen och rapporterar till Regionchef för södra Sverige. Vår kund befinner sig i en tillväxtresa vilket ställer höga krav på förändrings samt förbättringsarbete.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
• Dagligen leda samt utveckla verksamheten med i dagsläget ca 25 anställda
• Utveckla befintlig kundrelation samt vara account ansvarig för befintligt kontrakt.
• Definiera och implementera uppföljningsrutiner inklusive KPIèr samt 5S.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med lager och logistiklösningar eller verksamhetsstyrning tidigare. Du har en tydlig ledarprofil men även analytisk förmåga som gör att du kan förstå verksamheten och deras förutsättningar, för att sedan jobba aktivt med förbättringsarbete kopplat till operationella processer samt WMS system.
Du bör ha goda kunskaper i Excel och vara van att jobba med olika typer av uppföljning. Du är skarp i din analys och har ett utpräglat logiskt tänkande.
För att lyckas på Logent bör du liksom vi ha en stark entreprenörsanda och en naturlig nyfikenhet där du tar för dig och inhämtar den information du behöver. Till din hjälp har du stöttande kollegor som alltid finns tillgängliga för att svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.

Vi erbjuder en arbetsplats full av utvecklingsmöjligheter där du kommer spela en nyckelroll i vår resa framåt. Placeringsort är Lammhult utanför Växjö. B - körkort för visst resande i tjänsten är ett krav.

Urvalet sker löpande så varmt välkommen med din ansökan, tillträde snarast möjligt och tjänsten avser heltid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1714
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Andersson +46 708 - 70 30 31 oscar.andersson@logent.se

Företag
Logent

Adress
Logent
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2525181

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent: