Sigma söker supporttekniker för långsiktig karriär
Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST i Göteborg,
Borås,
Skövde,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Till flera av våra kunder söker vi dig som har en stabil IT-utbildning som grundkompetens och som vill börja eller fortsätta din karriär som supportekniker.
Vad gör en supporttekniker?
Syftet med en helpdesk är oftast att felsöka problem eller ge vägledning om produkter såsom datorer, elektronisk utrustning eller programvara. Teknisk support hänvisar ofta till en uppsjö av tjänster som företagen tillhandahåller för stöd till användare av tekniska produkter såsom datorer, programvaror, system eller andra elektroniska tjänster. En teknisk support försöker hjälpa användaren att lösa specifika problem med en produkt eller tjänst snarare än att ge utbildning, anpassning, eller andra stödtjänster. De flesta företag erbjuder teknisk support externt för de produkter som de säljer och internt för de tjänster och system som medarbetarna använder. Den tekniska supporten kan hanteras genom e-post, live-mjukvara på en webbplats eller ett system/verktyg där användaren kan logga ett samtal eller ett tillbud.
Vi söker nu dig som är relativt nyexaminerad (0-3 år) och som gärna har jobbat med support av olika slag och vill ta dig vidare i karriären genom att ta detta steg.
Din Profil:
För att kvalificera att jobba som supporttekniker/helpdesk söker vi följande;
Vi söker dig som examineras från Nätverk och Systemadministration i Skövde, Nätverksteknik med IT-säkerhet från Högskolan väst eller likvärdig akademisk utbildning med fokus på nätverk, systemadministration och klienter. Erfarenhet av att arbeta i Linux och/eller Windows miljö Genuint intresse för it/teknik Goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande:
Det är meriterande om du i din utbildning har arbetat eller har tidigare arbetslivserfarenheter och kommit i kontakt med någon form av;
Administration av operativsystem Katalogtjänster Klient/ ärendehanteringssystem Tydning av loggar och enklare scriptning
Publiceringsdatum2016-05-31Dina personliga egenskaperVi värdesätter personliga egenskaper som driv och servicekänsla. Som supporttekniker krävs det framförallt att du är ansvarsfull, noggrann och är en genuin problemlösare. Vi ser även att du tycker om att jobba i en dynamisk miljö med högt tempo där problemlösning, teamwork och kundservice står i fokus.
Din ansökan:
Enkelt! Du ansöker genom att trycka på länken via
www.sigmaitc.se eller knappen "Ansök här" nedan. Glöm inte att om du är nyexaminerad så är vi extra noga med att du påvisar dina praktiska erfarenheter i form av länkar, portfolio, GitHub-konto eller liknande. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Johanna Norman på
johanna.norman@sigma.se alt 070-2185546.
Lycka till!
Varaktighet, arbetstid
X X
ErsättningX
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobias Schött +46 722188611
FöretagSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
AdressSigma IT Consulting Sigma IT Consulting VÄST
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2878790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.