Siemens söker en Avtalsadministratör!
Skill / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Är du en person med servicetänk och en ekonomisk ådra? Vill du arbeta på ett spännande internationellt företag? Då kan det vara dig vi söker!
Om företaget
Siemens Financial Services är en av de ledande aktörerna inom företagsfinansiering i Norden som omfattar leasing, hyra och lån. Siemens Financial Services AB är i sin tur en del av Siemens Financial Services AG, och som sådan en division inom Siemenskoncernen.
I den nordiska verksamheten finns ca 170 kollegor och är baserade i Stockholm, Umeå, Malmö, Göteborg, Helsingfors och Olso. Till Siemens Financial Services AB söker vi en administratör för avtalshantering. Du kommer att ingå i det svenska teamet som består av 5 personer där hälften av teamet sitter i Stockholm och resterande i Umeå.
Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du att arbeta med service och support till Siemens samarbetspartners och interna kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Avtalshantering, validering och support gentemot interna avdelningar och Siemenssamarbetspartners
• Utbetalning av fakturor tillhörande orders, del av avtalsdokumentation samt givna avtalsvillkor
• Ärendehantering via mejl och telefon
Då en del av teamet sitter i Umeå kommer det att förekomma en del resor i tjänsten.
Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till de förväntningar som finns tror vi att du;
• Har en avslutad gymnasieutbildning
• Har grundläggande ekonomisk kunskap
• Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kundreskontra och med kund- eller leverantörs kontakt
• Har mycket god datakunskap och har arbetat med telefon och dator som arbetsredskap
• Har en förmåga att lära dig nya uppgifter snabbt och har ett intresse att sätta dig in i olika kunders avtal
Om du även har erfarenhet av att arbeta med leasing är det meriterande.
Vi ser även att du har ett gott öga för excellent kundservice samt är en analytisk och noggrann person. Du ska gilla att jobba i ett tvärfunktionella team, med högt driv gällande ständiga förbättringar.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning.
Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Anna Carlbaum,
anna.carlbaum@skill.se.
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2019-03-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 4232
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Carlbaum
anna.carlbaum@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Slottsbacken 8
11130 Stockholm
KontorsadressSlottsbacken 8
Jobbnummer 4696137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.