SharePoint engineer till Microsoft
Experis IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu en supportingenjör som kommer vara placerad hos vår kund, som i detta fallet är Microsoft. Du kommer tillhöra det globala SharePoint-teamet med fokus på svåra, tekniska problem inom SharePoint-plattformen. Placeringen kommer vara i Kista/Akalla, där Microsoft har sitt kontor.
Publiceringsdatum2012-04-27Dina arbetsuppgifterSom support engineer kommer du och ditt team att hantera de allra svåraste problemen inom Sharepoint. Ni kommer att arbeta med Microsofts slutkunder, för att se till att deras behov blir tillgodosedda. Teamet kommer att arbeta mot "Best practice" och därför måste man kunna dela med sig av sin kunskap och arbeta både djupt och brett. Din djupa kunskap inom Sharepoint är lika viktig som förståelsen för kundens behov och förmågan att kunna förklara komplexa problem på ett enkelt och tydligt sätt.
BakgrundDu som söker tjänsten som supportingenjör har minst 3 års erfarenhet av tyngre support. Minst 1 års erfarenhet av SharePoint, antingen WSS 3.0 eller Microsoft Office SharePoint Server 2007.
Du bör även ha en tydlig erfarenhet av Microsofts produkter, gärna med certifiering MCSE, MCSA eller liknande.
Andra färdigheter du bör ha är kunskaper inom Windows Server 2003 och 2008; erfarenhet av databaser (SQL Server 2000, eller nyare), förståelse för webbtekniker som t.ex. IIS 6.0 och 7.0; HTML och ASP.
Eftersom Microsoft är ett globalt företag måste man kunna tala och skriva svenska och engelska flytande, speciellt viktigt med svenskan eftersom det är support till svenska kunder.
Ansökan och upplysningar
För att söka tjänsten registrerar du ditt CV på Experis hemsida:
www.experis.se och kopplar CV't till tjänsten. Eventuella frågor besvaras av Johanna di Sivo på
johanna.di.sivo@se.experis.com . Vi kommer se över ansökningarna löpande så skicka din redan idag!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Di Sivo, +46 8 508 954 34
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1227545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.