Servicevägledare till Service Direkt för Kungsbacka kommun
Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Är du en lagspelare som drivs av problemlösning och att ge god service? Gillar du dessutom att ha det roligt på jobbet, varje dag? Då har du kommit rätt! Vi är ett glatt och kompetent gäng som behöver förstärkning av just Dig! Så varmt välkommen till oss!
Verksamhetens uppdrag på Serviceförvaltningen
Service Direkt ingår i förvaltningen för Service.
Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.
Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda där vi bland annat svarar på frågor kring IT, tele, lön och fastighet. Kungsbacka kommun har i dagsläget cirka 5 000 anställda med datorer.
Befattningens roll och mål
Service Direkt är kommunens kundcenter för våra anställda där vi bland annat ger bred och enklare support på ärenden som inkommer via telefon, mail, web eller genom besök i kommunens ärendehanteringssytem. Som servicevägledare blir ditt uppdrag att svara på första linjens frågor, eller se till att kunden på annat sätt får rätt specialistkompetens. Detta innebär bland annat att svara på frågor, att guida medarbetare genom stödsystem och att fördela vidare ärenden till andra linjens stödfunktioner.
Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom relevant område. Om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med adekvat inriktning är detta meriterande, liksom tidigare yrkeserfarenheter av arbete inom support och kundservice. Tjänsten kräver mycket god verbal och skriftlig kommunikation på svenska.
Som person har du en utpräglad känsla för service. Du är tydlig och välformulerad i din kommunikation och anpassar ditt sätt att lyssna och förmedla budskap till mottagaren. Vidare är du kontrollerad i stressade situationer och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar som i sin tur möjliggör en enklare vardag för hela kommunen.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Är du den vi söker? Tveka inte en sekund, sök genast!
Villkor
Tjänsten är på heltid och behovet är ett vikariat på cirka 6 månader med start omgående, alternativt kan tillsvidareanställning diskuteras. Arbetstiderna är förlagda enligt dagtid. Då behovet är aktuellt så snart som 1 april kommer urval och intervjuer ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 22 mars 2018.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
Publiceringsdatum2018-03-14ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-22
Ange följande referens när du ansöker: 2018/178
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Björnefeldt, Service Direkt 0300-83 44 45
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 4020919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.