Servicevägledare till Kontaktcenter
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg "Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för
Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-08-03ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare. Som servicevägledare i en av våra två enheter kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice.
Vi erbjuder våra boende, besökare och företagare information och service via telefon, webb och personliga besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 85 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.
Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och med goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Du kommer till en kreativ och mångkulturell arbetsplats med positiv stämning och härliga arbetskamrater.
KvalifikationerDu som söker har gymnasiekompetens och minst två års erfarenhet av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Exempelvis från arbete i kundtjänst, callcenter eller annan likvärdig erfarenhet.
Du är en van användare av olika dataprogram och har lätt för att lära dig nya. Du har förmåga att snabbt ta till dig skriftlig information, tolka den och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Du är van vid informativa kundkontakter och har god förmåga att styra samtal. Du har god förmåga att i tal och skrift kommunicera på svenska och behärskar även engelska väl.
Som person är du serviceinriktad med kunden i fokus. Du är kommunikativ, lyhörd och utveklingsorienterad. Det är viktigt att du har förmåga till och är intresserad av att arbeta i en miljö som är i ständig förändring och utveckling. Du är lösningsfokuserad med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är:
• Kunskaper om Göteborgs Stads verksamhet och organisation
• Språkkompetens utöver svenska och engelska. Främst romani chib, men även övriga minoritetsspråk samt somaliska är meriterande.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Visstidsanställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2016-03-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-17
Ange följande referens när du ansöker: A449925
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarin Kling (v.32), Enhetschef 031-365 00 53
Rikard Wikenmark (v.33), Enhetschef 031-365 00 54
Facklig kontaktSusanne Aspbäck, Vision Efterfrågas på 031-365 00 00
Lily Macarena Robles, Vision 031-365 00 00
FöretagGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 2375020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.