Servicetekniker / IT - tekniker / support
Bravura / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetekniker / IT - tekniker / support" (publicerad 2018-10-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2018-10-22FöretagetSvenskägda Nexus Group är ett innovativt och snabbväxande identitets- och säkerhetsföretag. Det säkrar samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker i den fysiska och digitala världen. Det mesta av företagets teknik är integrerad i Nexus Smart ID-lösning, vilka tillhandahåller standardiserade och lättanvända moduler som gör det möjligt för organisationer att utfärda och hantera fysiska och digitala ID:n, hantera fysisk och digital access samt använda elektroniska signaturer. Nexus har 300 anställda på 17 kontor i Europa, Indien och USA, samt ett globalt partnernätverk.
Dina arbetsuppgifterSom servicetekniker arbetar du gentemot Nexus kunder i södra Sverige. Dina ansvarsområden är att hantera kundernas uppkomna problem kopplat till deras hårdvara samt utföra systeminstallationer. Du ansvarar då för att genomföra service på maskinerna, felsöka samt genomföra installationer och konfigurationer. Du planerar dina dagar självständigt utifrån ärendena som inkommer för att på ett effektivt sätt organisera din dag och kunna besöka och hjälpa så många kunder som möjligt. Vanliga ärenden handlar om att skrivare ute hos kunderna inte fungerar eller att det har uppkommit problem med mjukvaran som gör att kunderna inte kan använda Nexus produkter. Syftet med rollen är att lösa uppkomna problem kopplat till Nexus tjänster ute hos kunden så att deras verksamhet kan fungera så smidigt som möjligt.
Du utgår från kontoret alternativt hemifrån i egen servicebil. Du arbetar själv ute hos kunderna men du ingår i ett mindre team. Vid uppkomna problem hjälps ni åt för att lösa dessa och du samarbetar tätt tillsammans med bland annat säljavdelningen och kundtjänst.
Kvalifikationer• Avslutad eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT, gärna med inriktning inom elektroteknik
• Minst två års arbetslivserfarenhet från ett IT-relaterat arbete
• B-körkort
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Erfarenhet av konfiguration och installation av mjukvara samt arbete i en serviceinriktad roll är meriterande
För att trivas i denna roll ser vi att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra människor samt att du anstränger dig för att leverera lösningar. Vi tror att du tycker om att prata med nya människor, att du är kommunikativ och anpassar din kommunikation efter mottagaren för att hjälpa till på bästa möjliga sätt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självständigt dina processer framåt. Slutligen tror vi att du motiveras av att förstå affärsmässiga principer och bakomliggande faktorer till problem samt hitta en lösning till dessa.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <ahref='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: fältservicetekniker, fälttekniker, elektronik, teknik, tekniker, el, servicetekniker, support, service, servicetekniker, resande servicetekniker, nexus, Göteborg, heltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Käll
johanna.kall@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4415200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.