Servicekoordinator till help-desk

Jurek Bemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Bemanning Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-10-23

Dina arbetsuppgifter
Syftet med rollen som servicekoordinator är att ha kontroll på de serviceärenden som passerar avdelningen dagligen samt underlätta teknikernas arbete. Att stötta och avlasta teknikerna i det administrativa arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Servicekoordinatorn (Service dispatch) ingår i den nordiska gruppen/helpdesk för service relaterade kundärenden. Den här personen kommer att arbeta fokuserat mot Norge och Sverige.

I rollen som servicekoordinator ansvarar du för att:
• Ta emot felanmälan via telefon och mail
• Svara på övriga servicefrågor via telefon och mail
• Fördela akutrelaterade service uppdrag till tekniker
• Planera, bevaka och tilldela installationsjobb för teknikerna
• Bevaka och följa upp teknikernas kontraktstock
• Uppdatera serviceavtal i systemet
• Hantera övriga löpande administrativa uppgifter
• Utbilda och supportera tekniker i de interna system som används
• Planera och boka upp servicearbeten

Vem är du?
I rollen som servicekoordinator söker vi dig som har minst 2 års erfarenhet från help-desk. Du har en god förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt. Vidare är du duktig på att kommunicera och du arbetar service- och resultatfokuserat. Engelska och svenska kan du flytande i tal och skrift. Det är även mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med SAP samt om du kan norska, då du i denna roll kommer att arbeta mot den norska marknaden.

Du är:
• kvalitetsmedveten
• offensiv
• kostnadsmedveten
• initiativtagande
• innovativ
• smidig

Du erbjuds
Du erbjuds som servicekoordinator att vara en del av ett arbetsteam i ett marknadsledande företag som ingår i en internationell koncern med global täckning. I norden är bolaget verksamt i alla länder där verksamheten består i huvudsak av försäljning och service av egna produkter för bland annat industri. Nordiska huvudkontoret finns i Stockholm. Denna tjänst ingår i Jureks uthyrningsverksamhet och förväntas pågå i ca 6 månader, därefter finns det mycket goda möjligheter till en direktanställning direkt hos kund.

Start: Omgående.
Placering: Strax söder om Stockholm

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Rakel Jarl på 070-972 13 52 alternativt rakel.jarl@jurekbemanning.se .
Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande!

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en servicekoordinator till help-desk.

Start:
Tillträde snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 1729
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rakel Jarl rakel.jarl@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Bemanning Sverige AB

Adress
Jurek Bemanning Sverige AB
Biblioteksgatan 11
11146 STOCKHOLM

Jobbnummer
1683903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB: