Serviceinriktad systemförvaltare med verksamhetsfokus
Järfälla kommun, Servicecenter / Datajobb / Järfälla
2025-07-28
Visa alla datajobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Servicecenter är en del av kommunikationsavdelningen i Järfälla kommun. Vårt mål är att erbjuda bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi hanterar telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare via vårt telefoni- och ärendehanteringssystem.
Vi strävar efter att driva Sveriges bästa servicecenter - din roll är därför viktig. Vårt ärendehanteringssystem heter Helpdesk och telefonisystemet Artvise. Vill du ha ett omväxlande jobb med fantastiska kollegor? Då är det här rätt plats för dig!
Publiceringsdatum2025-07-28ArbetsuppgifterDu arbetar på uppdrag av servicecenters chefer och ansvarar för förvaltning och utveckling av ärendehanteringssystemet Helpdesk samt telefoni. Du samarbetar nära kollegor för att anpassa systemet efter deras behov och säkerställa att det fungerar effektivt i vardagen.
Cirka 400500 personer i kommunen använder Helpdesk, vilket innebär att du ger omfattande support. Flera andra avdelningar använder också systemet, så det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i olika arbetsrutiner och bidra till förbättringar.
Som systemförvaltare kvalitetssäkrar och utvecklar du Helpdesk, leder förbättringsarbete och säkerställer att systemet uppfyller krav på användbarhet och informationssäkerhet. Du är kontaktperson gentemot leverantörer och ansvarar för att systemet anpassas till verksamhetens behov. Du är lyhörd, föreslår förbättringar och följer upp kostnader och budget.
Telefonisystemet Artvise hanteras främst av Tele2, men du ansvarar för tillfälliga ändringar, felanmälningar och kontakt med leverantören.
Alla med stödfunktioner hos oss arbetar minst två timmar i veckan i fronten som servicehandläggare. Du möter medborgare i vår besökslokal för att få insikt i hur systemen fungerar i praktiken och hur verksamheten upplevs.
KvalifikationerKvalifikationer * Akademisk utbildning
* Erfarenhet av systemförvaltning och projektledning
* Erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystem
Meriterande:
* Utbildning i pm3
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
* Tidigare arbete inom kundtjänst
* Erfarenhet av budgetansvar
* Kunskap om OpenE, kommunens e-tjänstesystem
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som förstår vikten av god kundservice och alltid sätter användaren i fokus. Du är en tydlig kommunikatör, kreativ problemlösare och trygg i pressade situationer. Du samarbetar smidigt med olika aktörer från tekniker till handläggare och har lätt för att tala inför grupper, exempelvis i utbildningssammanhang.
Du planerar och prioriterar ditt arbete självständigt, tar ansvar och driver processer i mål. Du är målinriktad, flexibel och trivs i en verksamhet som ständigt utvecklas.
Urval och intervjuer sker löpande sök redan idag!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
www.jarfalla.se/jobbaijarfallaVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C270383".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)
Arbetsplats Järfälla kommun, Servicecenter
Kontakt Systemförvaltare
Maria Jonsson
maria.jonsson2@jarfalla.se 08-58028640 Jobbnummer 9438518