Serviceinriktad ordermottagare till Euromaster

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en person som vill vara med på en framgångsresa där innovation och framåtanda är i fokus? Där du själv har möjligheten att utvecklas och påverka ditt arbetssätt samt komma med nya idéer för att främja verksamheten?

Som person älskar du en händelserik vardag, är lösningsorienterad, nyfiken och har alltid ett starkt fokus på kundnöjdhet. Du har en god datavana och gillar att ha ordning och reda. Känns det igen? Då ska du söka nu!

Vi på Adecco hjälper vårt kundföretag, Euromaster, att hitta en serviceinriktad ordermottagare.


Publiceringsdatum
2017-06-12

Om tjänsten
Euromaster, som är en del av Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2000 försäljningsställen i 15 länder. I Sverige har Euromaster över 65 egna verkstäder och 43 samarbetspartners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Hos Euromaster finner kunderna marknadens bredaste sortiment av däck, fälg likväl som tillbehör. De är drygt 450 anställda och omsätter över 1 MDR SEK. Det finns stora möjligheter till karriärutveckling såväl nationellt som internationellt.

Som serviceinriktad ordermottagare kommer du att ingå i ett team med ett antal kollegor där ni arbetar i ett öppet kontorslandskap.

* Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Ordermottagning
* Stämma av och säkerställa att produkterna finns hemma
* Registrering/korrigering av order
* Lägga order till leverantörer
* Övrig administration

Vidare ansvarar du för att kommunicera med kund för att bekräfta leverans men också vid frågor kring logistik och orderbeställning. Här finns det möjlighet att själv påverka och effektivisera ditt arbetssätt och därför är det viktigt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. Utöver kontakt med kund och leverantör kommer du även att kommunicera och ibland supporta interna kollegor såsom säljare, supply- och ekonomiavdelningen.

Om dig

Vi söker dig som är van vid att arbeta med kundservice, gärna med erfarenhet av att arbeta med telefon och dator som verktyg. Du har lätt för att utrycka dig samt är rak och tydlig i din kommunikation. Du hanterar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift och du har även goda kunskaper i engelska. Har du erfarenhet av att arbeta administrativt kommer du in i rollen snabbt.
Vidare ser vi att du har ett intresse för bilar och är intresserad av att lära dig om olika däck, fälgar, bulthål m.m.

Som person är du positiv, alert och vill ständigt leverera en god kundnöjdhet! Du är noggrann i ditt arbetssätt och har en god förmåga att tänka logiskt.

Viktigt för tjänsten är:
• Du är serviceinriktad
• Du har ett intresse av bilar och dess tillbehör
• Du har en god kommunikativ förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Petersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3552163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: