Serviceinriktad IT-tekniker/helpdesk till internationellt företa

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-10-09

Företaget
Företaget utvecklar affärssystem som skräddarsys efter kundens behov. Affärssystemen är i första hand utvecklade för små och medelstora företag och används i dagsläget av cirka 4600 företag i över 40 länder. Företaget har omkring 160 anställda och på kontoret i Stockholm sitter ett 40-tal medarbetare.

I rollen som IT-tekniker/helpdesk arbetar du med att hjälpa företagets medarbetare med IT-relaterade ärenden, både på plats i kontorslandskapet men även via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av rättigheter och enklare felsökning. Detta är en självständig roll där du utgör företagets interna supportfunktion men du har även stöttning från den övergripande IT-avdelningen på annan ort. I din gruppering ingår två medarbetare som arbetar mer fokuserat mot utvecklingsgruppen och med serverdrift.

Detta är ett uppdrag om 12 månader med möjlighet till förlängning eller eventuell överrekrytering. Då all rapportering och dokumentering sker på engelska är det mycket viktigt att du är flytande både skriftligt och muntligt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker/helpdesk arbetar du med att hjälpa företagets medarbetare med IT-relaterade ärenden, både på plats i kontorslandskapet men även via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av rättigheter och enklare felsökning. Detta är en självständig roll där du utgör företagets interna supportfunktion men du har även stöttning från den övergripande IT-avdelningen på annan ort. I din gruppering ingår två medarbetare som arbetar mer fokuserat mot utvecklingsgruppen och med serverdrift.

Detta är ett uppdrag om 12 månader med möjlighet till förlängning eller eventuell överrekrytering. Då all rapportering och dokumentering sker på engelska är det mycket viktigt att du är flytande både skriftligt och muntligt.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning inom IT
• 1 års arbetslivserfarenhet av liknande roll eller arbetsuppgifter
• Eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis KY/YH (meriterande)
• Erfarenhet av Mac-datorer (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Rollen som IT-tekniker/helpdesk innebär mycket kontakt med kontorets medarbetare och vi söker därför dig som är serviceminded, social och kommunikativ. Det är viktigt att du arbetar noggrant och har stort tålamod med arbetsuppgifter. Du är lyhörd inför arbetsuppgifter och vågar ta hjälp om du stöter på problem. Då din främsta funktion är att hjälpa andra är det viktigt att du trivs med detta och är positiv och pedagogisk.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-tekniker, support, Windows, Exchange, Active Directory, IT-support, support, helpdesk

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wass 08-40024050 emma.wass@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2025249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: