Serviceinriktad Ekonomiassistent till väletablerat bolag
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en noggrann och kommunikativ Ekonomiassistent till väletablerat bolag med kontor på Södermalm. Du arbetar framförallt inom bolagets konferensverksamhet där du huvudsakligen hanterar kundreskontra: fakturering, inbetalningar, påminnelser, avstämningar och momsdeklaration. Du har en bred kontaktyta internt mot kollegor och externt mot kunder. Tjänsten är ett konsultuppdrag. Uppdragstiden är på 1 år med chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara en del av en ekonomiavdelning på 4 personer inklusive en chef. Du hanterar framför allt kundreskontra för konferensverksamheten: fakturering, inbetalningar, påminnelser, avstämningar och momsdeklarationer. Du samarbetar med dina kollegor på ekonomiavdelning och med berörda kollegor inom konferensverksamheten såsom projektledare och koordinatorer. Du har även kontakt med kunder.
I rollen som Ekonomiassistent hos vår kund kommer du ger möjlighet att arbeta brett på ekonomiavdelningen. Du kommer exempelvis att:
• Kundreskontra: fakturering, inbetalningar, påminnelser, avstämningar och momsdeklaration
• Projektrapportering
• Intern och extern kontaktyta
Det här är tjänsten för dig som har arbetat som Ekonomiassistent sedan tidigare och vill visa vad du går för på ett väletablerat bolag inom konferens! Du välkomnas till ett öppet och hjälpsamt klimat där du ges möjlighet att växa i rollen som ekonom inom bokföring/redovisning!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 1 år som Ekonomiassistent. Vi söker i första hand dig som har arbetat på kundreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i Navision sedan tidigare men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du en god kommunikatör som har lätt för att informera, samarbeta och hjälpa: kollegor som kunder. Du är en noggrann siffermänniska som håller deadlines och tar initiativ. Med driv tar du ansvar för ditt arbete samtidigt som du är en ödmjuk person som trivs i team.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 1 år med chans till förlängning. Tjänsten är ett föräldravikariat. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 0766-47 16 39.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider 1 år med start omgående. Finns chans till förlängning
Publiceringsdatum2017-02-06ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 766 47 16 39
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20
Box 7420
Jobbnummer 3304730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.