Servicehandläggare, Värnamo och Jönköping
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo,
Ljungby,
Växjö,
Jönköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Servicekontoren i Värnamo och Jönköping har ett nära samarbete och anställningen kan innebära arbete på båda kontoren. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av korta kundmöten med människor från olika kulturer samt vana av att instruera och lära ut. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på ett servicekontor eller har annan myndighetserfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad till 16 februari 2018. Möjlighet till förlängning kan finnas.
Är det här jobbet för dig? Sök upp ditt närmaste servicekontor om du är intresserad av att uppleva arbetsmiljön.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-10-27ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Friis, sektionschef 010-579 90 33
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatan 1
Jobbnummer 3770967
Observera att sista ansökningsdag har passerat.