Servicehandläggare, Uppsala
Skatteverket / Ekonomijobb / Uppsala
2015-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Uppsala" (publicerad 2019-01-10) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala,
Östhammar,
Enköping,
Sollentuna,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö. Detta ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område, eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. maj till augusti.
Har du frågor om rekryteringen, maila
sommarjobb@skatteverket.se .
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anna-Karin Lindqvist på telefon 010-5775875 Kontaktpersoner i fackliga frågor för Saco, Abdi Moxamood telefon 010-5744613 och för ST Micael Wahlstedt på telefon 010-5796061.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 63079-15 senast den 21/2. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2015-02-05Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningInd. lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsängsgatan 43
75187 Uppsala
KontorsadressKungsängsgatan 43
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2156709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.