Servicehandläggare till Servicekontoret i Ljungby
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ljungby,
Älmhult,
Värnamo,
Markaryd,
Växjö eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss.
Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på 113 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Försäkringskassans servicekontor går över till Statens servicecenter.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare ska du tycka om servicearbete och ha ett gott bemötande med tydligt kundfokus. Du möter dagligen många individer med olika bakgrund i samhället och du ger snabb och professionell service i frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar i nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Ljungby är vi tre medarbetare som tillhör enhet Kronoberg med ett tjugotal Servicehandläggare. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Kontinuerligt kommer du även att arbeta på andra servicekontor i hela regionen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• som möjliggör god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndighet
• har goda kunskaper i språk, utöver svenska och engelska, som är vanliga i servicekontorets närområde
• har erfarenhet från pedagogisk verksamhet
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2019-03-08Övrig informationEn tjänst, heltid, tillsvidare med tillträde enligt så snart som möjligt. Provanställning kan bli aktuellt. Placeringsort är Ljungby. Resor för att bemanna andra kontor ingår i tjänsten, framför allt inom Kronobergs län.
KontaktEnhetschef: Charlotte Håkansson, 010-111 65 80 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Anneli Wetterholt, 010-118 68 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, 010-119 76 22, för Saco-S: Nadareh Veis, 010-579 98 och för Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 21 mars 2019
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4656234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.