Servicehandläggare till Göteborg, Hisingen
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare. Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Försäkringskassans servicekontor går över till Statens servicecenter.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret på Hisingen är vi nio stycken medarbetare och vi tillhör Hisingen/Norra Halland. Du kommer att arbeta i team och du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra.
I tjänsten ingår resor då du vid behov även kommer att arbeta på våra servicekontor i Kungsbacka, Varberg och Falkenberg.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap, eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndighet
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2019-01-21Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
KontaktEnhetschef: Christina Anderson, 010- 118 06 70 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Kajsa Söderlund, 010-111 65 99 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Johan Hejenstedt, 010- 119 59 11 och för Saco-S: Nadereh Veis Mohammadi, 010- 579 98 05. Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast 4 februari 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4567530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.