Servicehandläggare till Falun
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige - var med och utveckla servicekontoret i Falun
Vi söker servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö. Anställningen är ett vikariat.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, där syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är stresstålig och känner dig bekväm vid personliga möten
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är särskilt meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Det är även meriterande om du har körkort för personbil.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Har du frågor om arbetsuppgifterna? Ring då Bo Tigerstrand (010-578 7023). Vid frågor om rekryteringsprocessen - ring Bo Söderkvist, HR-konsult (072-523 7760). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Berith Jansson (010-5767268), för SACO Lena Winter (010-5767484).
Publiceringsdatum2012-02-20Så ansöker duVi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 112678-12/231 senast den 5 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 1163748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.