Servicehandläggare, Kalmar
Skatteverket / Ekonomijobb / Kalmar
2014-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-07-04) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar,
Oskarshamn,
Karlskrona,
Växjö,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker servicehandläggare till servicekontoret i Kalmar för visstidsanställning under perioden juni t o m augusti. Tjänsterna är på 75% med arbetstid 10.00-16.00.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Kalmar är vi fem medarbetare.
Vi söker dig som
• har en högskoleexamen eller pågående inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik
• har mycket goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har en god servicekänsla
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av ett serviceyrke där du fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna avser visstidsanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2014-04-05Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Sommarjobb
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Larsson, sektionschef 010-572 97 93
Lars Axelsson, facklig kontaktperson Saco 010-575 67 78
lars.axelsson@skatteverket.seJan-Erik Larsson, facklig kontaktperson ST 010-575 67 62
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1832087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.