Servicehandläggare jul- och terminsarbete
Stockholms Stad:Kontaktcenter / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Kontaktcenter i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Våra mål är att minst 80 procent av ärendena ska lösas vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Tillsammans med utvecklingen av stadens e-tjänster är Kontaktcenter Stockholm en viktig del i arbetet att skapa ett Stockholm i världsklass.
2 plats(er).Den ena tjänsten är som servicehandläggare inom parkering och den andra inom avfall. Ange i din ansökan vilket område du är intresserad av.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Besvara, registrera och lösa inkommande ärenden via telefon, webb, email och post
• Hantera och handlägga ärenden från medborgare och företagare i Stockholm
• Säkerställa och ge aktuell information och vägledning
Utbildning/erfarenhet
• Du ska ha lägst gymnasiekompetens
• För den tjänst som i huvudsak innefattar parkeringsfrågor, ska du ha utbildning och / eller arbetslivserfarenhet inom detta område och erhållit grundläggande juridisk kunskap från utbildning eller yrkeserfarenhet
• För den tjänst som i huvudsak innefattar avfallsfrågor, är det meriterande med utbildning och / eller arbetslivserfarenhet inom avfall och / eller miljö
• Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
• Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• Du ska ha arbetat i en kundtjänst i tidigare
• I rekryteringsprocessen ingår ett servicetest. Du ska uppnå godkänt resultat i servicetestet för att vara aktuell i den fortsatta rekryteringsprocessen
Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:
• Du är lösningsorienterad och positiv
• Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
• Du är flexibel och stresstålig
• Du tar egna initiativ och vill utveckling
• Du är stabil, strukturerad och tydlig
• Du klarar av att följa schema och kommer i tid
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: 6 månader eller längre.
Arbetstid: Dagtid.
Tillgänglighetskrav v52 2014 till v2 2015. Samt minst två veckor i november-december 2014 för utbildning. Stora möjligheter till timanställning under våren och sommarjobb juni-aug för rätt person.
Passar student som vill ha extrajobb under jul och sommar och 1-2 dagar i veckan under terminen.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Marie Havdrup,+46 8 508 11 600
Marianne Adolphson, PA-konsult, 08-508 11 813,
marianne.adolphson@stockholm.seGiovanni Palusa, Vision, 08-508 11 033 (facklig)
Rita Gottberg, SACO, 08-508 40 627 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2014-11-07Arbetstider och omfattningHeltid 6 månader eller längre
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-27
Ansökan skickas till:
Kontaktcenter
Ange följande referens när du ansöker: A29340
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Havdrup
FöretagStockholms Stad:Kontaktcenter
AdressStockholms Stad:Kontaktcenter
Box 6061
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2060358
Observera att sista ansökningsdag har passerat.