Servicehandläggare för tidsbegränsad anställning till Trollhätta

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Alingsås eller i hela Sverige

- var med och utveckla servicekontoret i Trollhättan.

Vi söker en servicehandläggare för tidsbegränsad anställning som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.

Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.

Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället. Emellanåt kan även tjänstegöring på annan ort inom regionen vara aktuell.  

Vi söker dig som

• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120p/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov (t.ex. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, annan myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag)
• har god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är särskilt meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Den tidsbegränsade anställningen är mellan juni till och med 31 december 2012.

Publiceringsdatum
2012-04-27

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marita  Sjöqvist, Sektionschef, 010-5797227
Åsa Winninge, ST, 010-578 68 74
Johan Almstrand, Saco-S, 010-5736270
Maria Bergstrand, HR-konsult, 070-8276499

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1227434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: