Servicehandläggare, Borås

Skatteverket / Ekonomijobb / Borås
2017-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Borås" (publicerad 2018-02-19) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Borås är vi cirka 12 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som

• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande



Det är meriterande om du du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon. Det är även meriterande med erfarenhet ifrån Skattverket.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är allmän visstidsanställning med start i Juni tom Augusti 2017

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anette Dahl på telefon 010-5799674. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Sandra Jonsson på telefon 010-572 34 55 Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Lena Bentsson telefon 010-5779161 och för Saco Linnéa Jakobsson telefon 010-5747356.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 66506-17 senast 2017-03-07 Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-02-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 123
17194 Solna

Kontorsadress
Box 123

Jobbnummer
3331604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: