Servicedesktekniker

Transportstyrelsen / Supportteknikerjobb / Örebro
2018-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesktekniker" (publicerad 2022-01-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Ditt framtida arbete
IT-avdelningen är på väg mot framtiden och vi utvecklar ständigt vår verksamhet.

Vi söker nu dig som har starkt kundfokus och är redo för att ta stort ansvar. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare.

Du kommer som medarbetare inom Servicedesk för IT och telefoni alternera enligt ett schema mellan 1:a och 2:a linjen, vilket gör att du får en spännande variation av arbetsuppgifterna. Du kommer att ingå i ett beredskapsschema nattetid var 5:e vecka i och agera i rollen som incidentmanager. Vi arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL.

Sektionen för kontors-IT och support tillhör IT-avdelningen och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna IT-tjänster, IT-stöd och produkter inom området användarnära IT.

Dina framtida arbetsuppgifter är att

• arbeta med hantering av felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom myndigheten, både via telefon och besök
• genomföra felsökningsåtgärder av IT- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer och bakomliggande infrastruktur
• fånga myndighetens behov gällande IT- och telefonisupport, omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans.

Vi förväntar oss att du har

• akademisk utbildning inom IT-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete med komplexa IT-miljöer inom en större organisation
• erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom IT och telefoniområdet via telefon och fjärrstyrningsverktyg
• gedigen erfarenhet av användaradministration i Microsoft Active Directory
• erfarenhet av att arbeta med större standardiserade klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och senare versioner), MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer, headset mm.
• förmågan att kommunicera obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• körkortsbehörighet B.

Det är meriterande om du också har

• goda kunskaper inom serveradministration t.ex. Microsoft server 2012, samt VMware, Citrix XenApp
• erfarenhet från att arbeta i en servicedesk
• erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/processer baserade på ITIL/Pm3.

Vi vill att du

• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmågan och vilja av att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är kommunikativ; du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper
• har förmågan att ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till annan
• är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta

Sektionschef, Paresh Dodia, 010-495 60 05, paresh.dodia@transportstyrelsen.se

Saco, Nils Forsman och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill
Därför behöver vi din ansökan senast den 15 april 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-1411. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första ur valet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-05

Ersättning
individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping

Kontorsadress
Olai Kyrkogata 35

Jobbnummer
4064289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: