Servicedesktekniker
SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret i Stockholm Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.
Huvudkontoret ligger på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm.
Publiceringsdatum2016-09-16ArbetsuppgifterVi söker en positiv och driven administrativ förmåga till vår
Servicedesk/IT-support
Är du en serviceinriktad problemlösare som söker jobb inom IT-support och drift?
Är du skicklig på att organisera och prioritera ditt arbete? Trivs du i en serviceinriktad roll. Då är du den vi söker. För vi vill ha en administrativ förmåga som gillar kundkontakt och tycker IT-support är stimulerande.
Som servicedesktekniker blir dina arbetsuppgifter att ge förstklassig support och felavhjälpning på tekniska problem. Du kommer att ha daglig kontakt med användare via telefon och mail och blir då ofta användarnas första kontakt med IT.
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Hantera beställningar av datorer, telefoner och annan IT-utrustning
• Support av Windows operativsystem med standardapplikationer
• Självständig felsökning av tekniska problem och hitta lösningar på dessa
• Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
• Kontakt med våra tekniska specialister
• Kontohantering
• Registervård och dokumentation
KvalifikationerDu ska ha bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem.
• 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT
• Van att jobba i ärendehanteringssystem.
• Kontohantering i Active Directory
• Administration av Exchange
• Windows 7
• Officepaketet
Du trivs i en miljö med många kontakter och högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och du dokumenterar ditt arbete. Övergripande kunskap om IP och Dect telefoni är meriterande. Du har även en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska.
Som person är du social och angelägen om att ge god service. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker. Du hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem.
Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är flexibel, kreativ, prestigelös och positiv. Dessutom har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.
Vi bejakar mångfald och eftersträvar en jämn könsfördelning.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. SiS tillämpar provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 2.2-3091-2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Jonsson, Servicedeskaansvarig 0104534141
Facklig kontaktLotta Hedeby, ST/OFR 010-453 40 06
Mikael Bergkvist, Vice ord SEKO 0104537261
Stefan Nordqvist, SACO 010-4534094
FöretagSIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret
AdressSIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret
Box 30224
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 126 10425 Stockholm
Jobbnummer 3053237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.