Servicedesk tekniker till Excanto!
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Servicedesktekniker
Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en servicedesk? Nu söker vi en supporttekniker för uppdrag hos Excanto!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.
Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Excantos affärsidé är att utifrån en standardiserad tjänsteportfölj erbjuda företagsanpassade och kostnadseffektiva IT-tjänster till små och medelstora företag.
Excantos supportavdelning ger ofta det första intrycket hos kunden. Därför är det en förutsättning att de är lyhörda, har en hög social förmåga och en bred teknisk kompetens som säkerställer att de i så hög grad som möjligt löser användarens problem redan vid första kontakten.
Om rollen
Som 1st line tekniker ingår du i supportgruppen, där du ansvarar för deras 1st line support, dit ett hundratal olika kunder ringer in med sina supportärenden. Den här rollen innebär primärt ett supportansvar för en av deras större kunder och du kommer främst att sitta i servicedesken på Excantos kontor men även vara ute hos kunden på plats.
Arbetsuppgifter kan handla om:
• Lägga upp nya användare i AD
• Hantera mailkonton
• Sätta upp licensservrar
• Installation och konfiguration av switchar (inte så mycket och inte ett krav)
• Felsöka VLAN
• Installation av hårdvara
• Supportera iPhones, iPads, androidtelefoner
• Dokumentation
Publiceringsdatum2016-08-19ProfilVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en service desk och är van vid- och tycker det är roligt att supportera och ge service till användare. Du är teknikintresserad, självgående, serviceinriktad och stresstålig. Du kommer att ta stort eget ansvar i ditt arbete och jobba både självständigt och i grupp.
Du behöver ha kunskap om- och erfarenhet av:
Win XP-7
AD (kontohantering)
Grundläggande nätverkskunskaper (patcha, koll på TCPIP, DNS)
Officepaketet
Installation av hårdvara (skrivare, PC)
Support av iPhones, iPads och androidtelefoner
För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Omgående
Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:
tiffany.nasvall@dfind.se ]
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 200970119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTiffany Näsvall
tiffany.nasvall@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3001609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.