Servicedesk tekniker till Excanto!

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Servicedesktekniker
Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en servicedesk? Nu söker vi en supporttekniker för uppdrag hos Excanto!

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.

Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. Excantos affärsidé är att utifrån en standardiserad tjänsteportfölj erbjuda företagsanpassade och kostnadseffektiva IT-tjänster till små och medelstora företag.

Excantos supportavdelning ger ofta det första intrycket hos kunden. Därför är det en förutsättning att de är lyhörda, har en hög social förmåga och en bred teknisk kompetens som säkerställer att de i så hög grad som möjligt löser användarens problem redan vid första kontakten.

Om rollen

Som 1st line tekniker ingår du i supportgruppen, där du ansvarar för deras 1st line support, dit ett hundratal olika kunder ringer in med sina supportärenden. Den här rollen innebär primärt ett supportansvar för en av deras större kunder och du kommer främst att sitta i servicedesken på Excantos kontor men även vara ute hos kunden på plats.

Arbetsuppgifter kan handla om:

• Lägga upp nya användare i AD
• Hantera mailkonton
• Sätta upp licensservrar
• Installation och konfiguration av switchar (inte så mycket och inte ett krav)
• Felsöka VLAN
• Installation av hårdvara
• Supportera iPhones, iPads, androidtelefoner
• Dokumentation

Publiceringsdatum
2016-08-19

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en service desk och är van vid- och tycker det är roligt att supportera och ge service till användare. Du är teknikintresserad, självgående, serviceinriktad och stresstålig. Du kommer att ta stort eget ansvar i ditt arbete och jobba både självständigt och i grupp.

Du behöver ha kunskap om- och erfarenhet av:

Win XP-7
AD (kontohantering)
Grundläggande nätverkskunskaper (patcha, koll på TCPIP, DNS)
Officepaketet
Installation av hårdvara (skrivare, PC)
Support av iPhones, iPads och androidtelefoner

För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Start: Omgående

Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto: tiffany.nasvall@dfind.se ]

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 200970119
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tiffany Näsvall tiffany.nasvall@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
3001609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: