Servicechef
Liko AB / Maskiningenjörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Liko AB i Solna,
Stockholm,
Täby,
Uppsala,
Jönköping eller i
hela Sverige Hill-Rom är en världsledande medicinteknisk koncern som finns i 80 länder och har 6500 anställda. Sedan hösten 2008 ingår det svenska patientlyftsföretaget Liko i koncernen. I Sverige och Norden möter vi kunderna med en gemensam organisation. Inom koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför vi medicinteknisk utrustning, i huvudsak patientsängar, tryckavlastande madrasser, personlyftar och lyftselar för användning vid sjukhus, äldreboenden och inom hemvård. Vårt nordiska huvudkontor är placerat i Luleå och vi har lokalkontor på åtta platser i Sverige, inom denna del av vår verksamhet arbetar 50 personer. Läs mer på
www.hill-rom.se och
www.liko.seServicechef
Som Servicechef för Hill-Rom och Liko ansvarar du för ett rikstäckande team med servicetekniker, vi ställer därför höga krav på din kommunikationsförmåga. Vi förväntar oss att du är en engagerad och drivande ledare som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla och förbättra vår serviceorganisation.
Teamet med 18 servicetekniker har som huvudsaklig arbetsuppgift att utföra service, besiktiga och installera medicintekniska produkter från Hill-Rom och Liko. Tjänsten är placerad vid vårt Kompetenscenter i Stockholm.
Du har flera års erfarenhet som ledare, en roll du trivs i, och vi ser gärna att du har erfarenhet från teknik/service. Särskild erfarenhet av medicintekniska produkter är meriterande.
Eftersom du kommer att rapportera till Country Service Director som sitter i England är det ett krav att du har grundläggande kunskaper i teknisk och kommersiell engelska.
Du har en fallenhet för att etablera kontakter och skapa goda relationer med människor samtidigt som du är affärsmässig och professionell i dina möten med kunder. Har du även erfarenhet från upphandlingar av servicekontrakt är det ett plus. Vi erbjuder ett gediget internt utbildningsprogram som du kommer att genomgå för att erhålla nödvändig specialistkunskap inom produktområdet.
Tjänsten innebär ett stort eget ansvar och det är viktigt att du är självgående samtidigt som du är en tydlig lagspelare som gärna samarbetar med andra. Vi är mycket måna om att skapa en god värdegrund inom företaget och det är viktigt att vi delar samma uppfattning kring samarbete, ansvar, etik och inte minst motivation och servicevilja.
Låter det här intressant? För mer information, kontakta David Gittings, Country Service Director, på telefon +44(0)779 3012161 eller Fredrik Andersson, tf Servicesamordnare, på telefon 070-626 44 06 .
Din skriftliga ansökan med CV på engelska vill vi ha senast 12 februari. Skicka via e-post till
jobb@liko.se eller med post till: Liko AB, Personalavdelningen, Nedre Vägen 100, 975 92 Luleå.
Publiceringsdatum2010-01-25KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@liko.seFöretagLiko AB
AdressLiko AB
97592 LULEÅ
KontorsadressNedre Vägen 100
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0920-244700
E-postadress:
anna.gelfgren@liko.se Jobbnummer 572958
Observera att sista ansökningsdag har passerat.