Service Manager till Sigma

Dfind AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Service Manager till Sigma

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1300 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Uppdragsgivare: Sigma genom Dfind IT

Ort: Stockholm

Publiceringsdatum
2013-01-16

Kvalifikationer
Inledning

Det åligger Service Manager att bevaka att kundleveranser av tjänster följer kundavtal. Service Level Management är den primära hanteringen av IT-tjänster, att säkerställa leverans av fastställda tjänster; när och var de ska levereras. Service Manager är beroende av att alla andra områden inom Service Delivery, ger nödvändigt stöd som garanterar de avtalade tjänsterna utförs på ett säkert, effektivt och kostnadseffektivt sätt.

Ansvar

• Att rapportera och följa upp SLA på avtalade tjänster

• Att hålla i förvaltningsmöten med kunden

• Att föra och distribuera anteckningar från förvaltningsmötena

• Att granska och känna till avtal med eventuella 3:e parts tjänsteleverantörer

• Att planera för servicetillväxt och utökningar

• Att genom proaktivt arbete med att hitta bättre lösningar tillsammans med kunden

Befogenhet

• Att ge information till berörda parter

• Att eskalera ärenden inom den egna och kundens organisation

• Att se och granska ärenden gällande kunden i ärendehanteringsystemet

• Att se och granska fakturaunderlag och fakturor

• Att se och granska kundavtal

Dina arbetsuppgifter
• Eskaleringspunkt för kunden och leveransorganisationen

• Agera som SPOC samt föra dialog med kund vid risk för eller vid SLA brott

• Hantera mindre revideringar av kundens åtaganden

• Genomföra prioriteringar inom leveransen av kundens tjänster

• Genomföra serviceförbättringar samt administrera change management

• Leda mindre kundprojekt

• Granska befintliga tjänster

• Förhandlingar med kunderna

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Sigma med Dfind IT.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Josefina Dahlgren, josefina.dahlgren@dfind.se . Ansök via www.dfind.se/it så snart som möjligt urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 200399451
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefina Dahlgren

Företag
Dfind AB

Adress
Dfind AB

Jobbnummer
1439504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind AB: