Service Manager till bolag i vatten/energisektorn
TNG Group AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Service Manager sökes till bolag i teknisk framkant inom den gröna & digitala omställningen! Spännande utmaning du inte vill missa
Är du en erfaren ledare som motiveras av att ta stort ansvar i en dynamisk och spännande organisation? Trivs du i en teknisk roll som innebär att arbeta med kunder, service och support? Vi söker nu en Service Manager i Stockholm, som ska vara ansvarig för Sveriges service- och driftsupport. Missa inte möjligheten att bli en viktig del av företagets resa i en aktuell och spännande bransch! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Företaget upplever en betydande efterfrågan på deras lösningar och fokuserar på utveckling och produktion av system och intelligenta lösningar inom vatten och energisektorn. Du kommer därför att spela en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka sin position i Sverige.
Hos kunden får du flexibel arbetstid samt flera andra förmåner, exempelvis förmånsbaserad pension, arbetstidsförkortning och kollektivavtalade försäkringar.
Publiceringsdatum2023-02-16ArbetsuppgifterI rollen som Service Manager Sverige har du budgetansvar. Det är också ditt ansvar att säkra att teamet har rätt förutsättningar samt stöttar kunderna i ökat fokus på digitalisering. Den svenska marknaden är en fokusmarknad och företaget strävar efter att vara det självklara valet. För att uppnå det är servicen en nyckelfaktor. Du och ditt team förväntas leverera och utveckla den kompetens och kunskap som behövs för att säkerställa hög kundnöjdhet i alla delar av företagets leveranser.
Mer specifikt är dina ansvarsområden att säkerställa:
• ledarskap och utveckling av kompetenser - även på distans
• hög kvalitet och kundnöjdhet i alla leveranser som hanteras av service-teamet
• att de tekniska konsulternas leverans håller god kvalitet ute hos kund
• ett högpresterande och effektivt samarbete inom affärsområden och organisation
Värt att veta
I din roll som Service Manager blir du en del av en större global serviceorganisation med flertalet anställda i Sverige. Du kommer att leda ett erfaret team om drygt ett 10-tal medarbetare som finns både i Stockholm och andra orter i Sverige. Du kommer att ingå i den svenska ledningsgruppen med ansvar för att leverera support och underhåll på befintliga kontrakt. I rollen kan du också förvänta dig cirka 20-30 resdagar per år.
Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats, och inleds med 6 månaders provanställning.
Våra förväntningar
För att vara aktuell för denna roll är det ett krav att du har erfarenhet av en ledande position med personalansvar. Du har troligtvis en yrkesbakgrund inom IT eller annan teknisk verksamhet. Du har också erfarenhet av att bygga team och att leda personal på distans. I dina tidigare roller har du fått bred erfarenhet av supportleveranser och kundvård. Du behärskar engelska och svenska både skriftligt samt muntligt på en professionell nivå.
Det är meriterande om du har en formell utbildning inom ledarskap och/eller har erfarenhet av att stödja komplexa system som innehåller både mjukvara och hårdvara.
Utöver ovanstående, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll ser vi att du brinner för ledarskapet och har ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Du är framåtlutad och sätter en stolthet i att hålla både löften och deadlines. Du trivs i rollen som ledare och du är bra på att motivera ditt team att nå sina mål. Vidare är du serviceinriktad och strävar efter att ständigt utveckla din serviceverksamhet. Du är ansvarstagande som person och det faller sig naturligt för dig att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter. Din fingertoppskänsla för hur du ska navigera både organisatoriskt och medmänskligt har tidigare gett goda resultat.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tng Group AB (org.nr 556648-2781),
https://www.tng.se/ Arbetsplats TNG Group AB
Kontakt Rekryteringskonsult och konsultansvarig
Cilla Lennér
0736790621 Jobbnummer 7454223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.