Service Host, Service Lead, Front of House (Reception) & Coordin

Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Södertälje, Huddinge, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Nu söker vi en Service Host till hotellet Scandic Skogshöjd.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Host/Service Lead/Coordination?

Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.

I rollen som Service Lead har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Vi har även inkluderat ett ansvarsområde benämnt coordination som innehåller diverse olika uppgifter utöver själva driften i receptionen. Arbetet är varierande och ger god inblick i hur hotellet drivs mer administrativt samt ur ett ledningsperspektiv och ger också möjligheter att hoppa in vid behov i andra avdelningar. Ansvaret delas mellan två Service Lead och man gör uppgifter för både Scandic Skogshöjd och Scandic Södertälje. De två hotellen jobbar tätt samman.

Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).

Din kompetens

För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

For ansvarsområdet coordination läggs en del fokus på skriftlig kommunikation med gäster samt att det är viktigt att vara strukturerad och noggrann och kunna prioritera självständigt mellan arbetsuppgifter

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-06-20

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
6761117

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: