Service Engineer till GoodWe
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi på Adecco Professionals söker just nu en Service Engineer till GoodWe. Besitter du en teknisk bakgrund med minst 3 års erfarenhet av teknisk support? Kan du arbeta självständigt och fokuserat i en dynamisk, snabbrörlig miljö? Då kan detta vara något för dig!
Om rollen
Genom att erbjuda kundcentrerat eftermarknadssupport bidrar EMEA:s eftermarknadsserviceteam till att öka kundlojaliteten och upprätthålla GoodWes försäljningstillväxt. Som Service Engineer ansvarar du för nivå 2-service och stödjer det lokala nivå 1 tekniska support- och hotline-teamet för att lösa eskaleringar. Du är också ansvarig för att utbilda L1-teamet och övervaka deras prestanda. En typisk dag för en Service Engineer på GoodWe Europe inkluderar även direkt interaktion med våra nyckeldistributions- eller EPC-partners (t.ex. i utbildningsaktiviteter) och gränssnitt till serviceteamet och R&D-teamet på huvudkontoret.
Den här tjänsten belönar med djup teknisk inblandning och hög exponering mot flera interna och externa intressenter (kunder, servicepartners, R&D, produktchefer, försäljning, etc.). Du rapporterar till Service Managern för Benelux och kommer att spela en nyckelroll i att positionera GoodWe som en Tier 1-tjänsteleverantör.
Denna roll är Home office based.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer innefatta:
• Stödja och hantera GoodWes eftermarknadsaktiviteter i Norden.
• Utbilda och övervaka resurserna i nivå 1-supportteamet.
• Ständig övervakning och analys av service-KPI:er inklusive kundnöjdhet.
• Erbjuda direkt teknisk support till nyckeldistributörer och EPC:er, inklusive fjärr- och platsbaserad utbildning, driftsättning och felsökningsstöd.
• Genomföra kundinstallationer och serviceutbildningar, både personligen och online.
• Proaktivt förbättra GoodWes servicemetoder och verktyg för att öka kundnöjdheten och serviceeffektiviteten.
Om dig
Vi söker dig som har en djup passion för att hantera tekniska utmaningar med en analytisk strategi. Du har utmärkta kommunikationsförmågor och behärskar både svenska och engelska flytande. För att lyckas i den här rollen ser vi att du uppfyller följande kvalifikationer:
• En teknisk bakgrund som en kandidatexamen eller yrkesexamen inom elektroteknik, kommunikationsteknik eller liknande.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom teknisk support i en teknisk miljö.
• Flytande svenska och engelska. Kunskaper i andra europeiska språk är en fördel.
• Exponering för solenergi, PV, omvandlare, energilagring eller nyttoindustrin är en fördel.
• Bevisad kompetens i att hantera eftermarknadsservice är en fördel.
• Förmåga att arbeta självständigt och fokuserat i en dynamisk, snabbrörlig miljö.
• Starka kommunikationsförmågor och interkulturell kompetens.
• Passion för att lösa tekniska utmaningar.
• Analytiskt tänkesätt.
• Möjlighet att resa.
Om GoodWe
GoodWe är en ledande tillverkare av PV-omvandlare och energilagringslösningar och är noterat som ett publikt aktiebolag på Shanghai Stock Exchange. Med leveranser på över två miljoner omvandlare hittills används GoodWes solprodukter i bostads-, kommersiella och användarskaliga PV-system över hela världen med en kapacitet på 35 GW. Baserat på leveranserna 2021 är GoodWe en global topp 3-lagringsomvandlareleverantör (Wood Mackenzie, 2022).
Med global räckvidd och en stark lokal närvaro har GoodWe mer än 4 800 anställda i över 20 olika länder. Huvudkontoret, huvudtillverkningsanläggningar och R&D-avdelningar finns i Suzhou, Kina. Vår kundbas i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) betjänas av GoodWe Europe GmbH med säte i München, Tyskland.
Genom att tillhandahålla innovativ och högkvalitativ PV-omvandlare- och lagerlösningsteknik på internationella marknader är vårt globala team dedikerat till effektiv marknadsgenomslag för rena energilösningar. Solenergiindustrin genomgår en mycket dynamisk och positiv utveckling, och vårt företag expanderar snabbt. Om du vill vara en del av vår spännande resa och bidra till att forma GoodWes och solenergimarknadens framtid ser vi fram emot att höra från dig!
GoodWe värdesätter passionerade och jordnära personer som är drivna att få saker gjorda samtidigt som de hittar kreativa lösningar på problem. Vi inser att vår styrka och framgång är direkt kopplad till våra teammedlemmars talanger och färdigheter med en lean-ansats till vårt arbete.
Kontaktuppgifter
Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via
Beatrice.Arvidsson@adecco.se Om din förfrågan gäller registrering, vänligen kontakta Adeccos Kandidatsupport på
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Nyckelord
Service Engineer, Serviceingenjör, Remote, Distansarbete, Teknisk support, Eftermarknad, After sales, GoodWe, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43605".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 8218533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.