Service desk till Swedish Match sökes!

Dfind AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Swedish Match är en global koncern med ett brett sortiment av marknadsledande varumärken inom rökfri tobak, cigarrer, tuggtobak och tändprodukter. Koncernens sammanlagda omsättning uppgick 2011 till 11 666 MSEK. Swedish Match Distribution AB ansvarar för packning, logistik- och distributionskedjan för sortiment inom såväl rök- som rökfria produkter i Sverige och Norge. Bolaget har 2 distributionscentraler varav en i Solna och en i Göteborg. Bolagets huvudkontor är beläget på Söder i Stockholm. Totalt antal medarbetare uppgår till 190 personer.

Tjänsten som Service Desk på Swedish Match

Till Swedish Match IT-avdelning söker vi nu efter medarbetare till vårt Service Desk team. Du kommer att arbeta i en global miljö mot olika avdelningar över hela världen. IT avdelningen är uppdelad där utvecklarna i ERP (Enterprise Resource Planning) teamet sitter i Stockholm och Owensboro, USA, och där supporten sitter i Göteborg.

I din roll som Service Desk support så kommer du ta emot och hantera ärenden som kommer via telefon, mail samt på plats hos de användare som sitter i Göteborg. Swedish Match har nyligen infört MS Dynamics som affärssystem. Du kommer att jobba med frågor rörande Dynamics. För tyngre ärenden så finns stöd för tyngre ärenden från ERP-teamen i Stockholm och Owensboro.

På Swedish Match får du en möjlighet att vara delaktig i ett mycket framgångsrikt globalt företag som växer fort. Du kommer att ha en viktig roll genom att hjälpa våra användare i en organisation som ställer krav på hög kvalitet och där vi sätter deras behov i fokus.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av support, gärna i globala sammanhang. Vi tror att du kommer från en tjänst som Super User eller från en helpdesk. Du måste inte ha en formell bakgrund inom IT, men det är viktigt att du förstår språket och vet hur du ska hantera och prioritera ärendena från användarna.

Vem är du?

Som person är du serviceminded och drivs av att hjälpa andra. Du är en prestigelös lagspelare med god social förmåga och ett genuint intresse av teknik. Vidare tror vi att du är engagerad, ansvarsfull och noggrann i ditt sätt att arbeta. Eftersom vi arbetar mot både nationella och internationella användare så är det en förutsättning att du behärskar svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift.

Publiceringsdatum
2012-05-24

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Bardia Mousavi på telefon 0733-57 36 27 eller på bardia.mousavi@dfind.se [ mailto: bardia.mousavi@dfind.se ]

Uppdragsgivare: Swedish Match

Ort: Göteborg

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 200319860
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bardia Mousavi, +46733573627, bardia.mousavi@dfind.se

Företag
Dfind AB

Adress
Dfind AB

Jobbnummer
1252844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind AB: