Service Desk Team Lead till världskänt bolag
Perido Skills AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med ledarskapsfrågor och inom kundtjänst eller Service Desk? Vill du jobba som konsult på ett världskänt internationellt bolag inom bankbranschen? Då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2012-07-23BeskrivningPerido söker nu en Service Desk Team Lead för ett uppdrag hos en av våra kunder. Denna kund är en internationell känd aktör inom bankbranschen och har sitt Stockholmskontor strax norr om innerstaden.
I detta spännande uppdrag går du in i rollen som teamleader för ett mindre team hos denna kunds servicedesk. Här ansvarar, koordinerar och deltar du i gruppens operativa arbete i servicedesken samt ser till att de levererar IT-service såväl som IT-support för kunder inom organisationen. Detta innefattar att du som teamleader motiverar och coachar din grupp, att du sätter mål och peppar gruppen så att målen nås. Du håller i gruppmöten, identifierar gruppens utvecklingsbehov och jobbar enligt organisationens IT-strategi. Utöver detta är du också ansvarig för lokala incidents under hela livscykeln inklusiva första escaleringspunkt vid större incident samt rapportering.
Vi tror att du som är nyfiken på denna tjänst är en naturlig ledare som känner sig hemma i en roll där du arbetar med ett helhetsperspektiv samtidigt som du får gå ner på individnivå och coacha enskilda medarbetare efter just deras individuella behov. Du är flexibel och anpassar dig snabbt i nya situationer såväl som grupper och är en person som lätt skapar goda relationer med nya människor. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Några års erfarenhet av kundtjänst/support
• Erfarenhet av ledarskap, coachning, motivation, rekrytering och kompetensutveckling för de anställda
• Meriterande om du jobbat som tekniker samt har erfarenhet av ITIL
• Högskole/universitetsutbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Konsultuppdrag aug - dec 2012. Månadslön.
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duAnge referensnumret 7712MO i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: 7712MO
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1299461
Observera att sista ansökningsdag har passerat.