Service Desk Manager till ett internationellt bolag
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Service Desk Manager
Vi söker nu en driven och kommunikativ Service Desk Manager som vill vara med och bygga upp en ny servicedeskfunktion i en global och snabbväxande miljö.
Dfind söker för kunds räkning en Service Desk Manager till ett internationellt bolag inom fastighetsbranschen. I den här rollen kommer du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö med framåtanda, och anta den spännande utmaningen att bygga och driva utvecklingen av deras servicedeskfunktion.
Om rollen
I rollen som Service Desk Manager kommer du att vara ansvarig och drivande för att bygga upp och forma en ny servicedeskfunktion. Här finns stora möjligheter att påverka med dina idéer och kunskaper för att utveckla och implementera den bästa lösningen för vår verksamhet och skapa processer, rutiner, målsättningar för att driva teknisk support och underhåll till slutanvändare runt om i världen. Du kommer att ha ett ansvar för att styra och leda det operativa arbetet inom 1:a och 2:a linjens support, och samarbeta med kollegor inom IT Operations som är placerade i Sverige, Europa och Nordamerika.
Då mycket av den tekniska miljön är outsourcad till externa leverantörer, kommer du även att ha en stor roll i att forma och integrera service desk- och supportsamarbetet framåt.
Publiceringsdatum2018-07-20ProfilVi söker dig som har erfarenhet från service center/service desk som teamledare eller chef. Du har en god övergripande kunskap och förståelse för IT användar- och verksamhetsstöd. Vi ser även att du har goda kunskaper och erfarenheter av arbete enligt ITIL och erfarenhet av att arbeta med utveckling av processer och flöden i service desk.
I rollen krävs att du, utöver ledarerfarenhet och en god teknisk grund, är flytande i svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du även kan kommunicera på tyska och/eller franska.
Som person ser vi att du är teamorienterad, har ett helhetstänk och uppskattar att arbeta med förbättringsarbete. Du tar gärna på dig arbetsuppgifter på både hög och låg nivå, och visar på en prestigelöshet i ditt arbete. Du värdesätter kvalitet i leveranser och har ett genuint intresse för IT, samverkan och ledarskap. Vi söker dig som känner en stark vilja och driv av att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö, och som vill komma till ett bolag med framtidstro, optimism och framåtanda.
Så ansöker duDenna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid, med placeringsort Stockholm. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och urval och intervjuer planeras starta v. 33.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hellen Song,
hellen.song@dfind.se, tel: 070 684 88 63.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 201163700
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHellen Song
FöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 Stockholm
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 Stockholm
Jobbnummer 4258036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.