Service Desk Analyst
Telindus Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telindus Sverige AB i Göteborg,
Solna eller i
hela Sverige Telindus är idag Sveriges mest certifierade och heltäckande ICT företag, med certifieringar såsom Microsoft Gold Certified Partner, Citrix Gold Solution Advisor, Novell Gold Partner, VMware Enterprice Partner mfl.
Telindus är leverantör av infrastruktur till företag och organisationer i hela Sverige. Vi skapar helhets-lösningar inom data och telefoni utifrån kundernas specifika behov. För att kunderna ska känna säkerhet i vår kompetens vidareutvecklar vi våra medarbetare ständigt inom sina respektive specialistområden.
Service Desk Analyst
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vi söker nu en Service Desk Analyst till vårt kontor i Göteborg.
Du som söker kommer att ingå i Service Desk för Sverige och ansvara för att hålla samman konsulternas bokningar ute hos våra kunder. I rollen som Service Desk Analyst kommer du ansvara för att vi uppfyller våra kunders avtal, aktivt följa och monitorera inkomna ärenden tills de avslutas. Utöver att vara kittet mellan kund och konsult kommer du ha hand om all administration kring våra konsulters tidsredovisning. Du kommer att vara Telindus ansikte utåt och ha tät kontakt med våra kunder. Arbetet ställer höga krav på att kunna hålla många bollar i luften, vara flexibel och alltid göra det yttersta för att överträffa kundens förväntan.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som
• har produktkännedom och kunskap kring Microsofts serverprodukter samt kunskap kring server-hårdvara och kommunikationsutrustning.
• har minst 5 års arbetslivserfarenhet av branschen, helst liknande uppdrag
• har erfarenhet från Help Desk / Service Desk.
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• är serviceinriktad och strukturerad
• kunskap om ITIL är meriterande.
Anställningsform: Heltid (40 tim/vecka under juni-augusti 35 tim/vecka). Tillsvidareanställning.
Månadslön.
ANSÖKAN
Senast: 2008-06-22
AG referens: Service Desk Analyst
KONTAKTPERSONER
Funktion: Human Resource Manager
Namn: Laila Beckman 08-555 146 09 alt. 0730-514 609
E-postadress:
laila.beckman@telindus.seFunktion: Regional Technical Manager
Namn: Martin Moberg
Telefon: 031-655566
Publiceringsdatum2008-06-17Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
FöretagTelindus Sverige AB
AdressTelindus Sverige AB
Box 1075
40522 GÖTEBORG
KontorsadressRingögatan 12
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-655550
Faxnummer: 031-222760
Jobbnummer 252136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.