Service delivery manager (SDM) till Visma Retail AB
Visma Retail AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Stockholm,
Norrtälje,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.seOm Visma Retail AB:
Visma Retail AB hjälper aktörer inom detaljhandeln att attrahera sina kunder till handelsplatsen, öka försäljningen genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder helhetslösningar inom butiksdata och kringtjänster. Som exempelvis kassaapplikationer, backofficelösningar och centrala system för styrning av kedjeföretag samt tjänster som projektledning, implementation, support och IT-drift.
Nu behöver Visma Retail förstärka organisationen med en erfaren och driven Service Delivery Manager (SDM) och vi på Sigma Resources har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-12-18Om tjänstenSom Service Delivery Manager kommer du att få en central roll inom Visma Retail och arbeta nära såväl applikationsförvaltningen som projektledare och Key Account Managers. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att tjänster levereras enligt avtal och framtagna processer och rutiner samt att avtalade SLA:er efterlevs.
Du kommer också att få arbeta proaktivt med mål att förbättra, effektivisera och vidareutveckla tjänsteleveransen och du kommer att få ta ansvar för en eller flera specifika kunder.
I rollen som Service Delivery Manager kommer du att:
Hantera, koordinera och administrera beställningar från kund. Vara sammankallande till och deltagande i forum med kund där aktiviteter inom drift, förvaltning (AM) och support rapporteras. Bevaka, rapportera och följa upp tjänster och beställda uppdrag till kund och kundteam. Upprätta och revidera leverans- och förvaltningsplan som förankras med kund och internt. Övervaka att avtal inom tjänsteleveransen är uppdaterade och implementerade internt och hos partners. Agera projektledare för mindre uppdrag och projekt. Agera Change Manager i enlighet med ITIL-processerna. Delta i budget- och prognosarbetet för specifika kunder. Följa upp SLA-nivåer månatligen i samarbete med Incident Manager, och vid behov följa upp eventuella åtgärdsplaner. Delta i kundteamsmöten med representanter från övriga delar av verksamheten. Granska kvalitén på det som ska driftsättas och påverkar tjänsteleveransen, och tillsammans med kund godkänna förändringen och tidpunkten för installation. Säkerställa att relevant dokumentation finns och är uppdaterad. Bistå i löpande utbildning internt och vid behov hos kund gällande kundens installation. Utforma krav och koordinera aktiviteter med driftspartner och övriga tredjepartsleverantörer i den löpande leveransen. Hantera och delta i arbete kring 3rd line support samt problemutredningar där teknisk expertis från applikationsförvaltningen nyttjas. Bistå i utformning och införsäljning av nya tjänster och föreslå förbättringar i befintlig tjänst.
Din roll är bred och omväxlande och du förväntas skaffa dig djupa kunskaper om Visma Retails produkter och framför allt de systemlösningar som befintliga kunder har. Du kommer att få medverka till förbättring av avdelningens interna processer och rutiner samt bidra till att vidareutveckla Visma Retails kunderbjudande.
Tjänsten är placerad på Visma Retails kontor på Lindhagensgatan i Stockholm.
KvalifikationerFör att passa för tjänsten tror vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter:
Flera års erfarenhet i rollen som Service Delivery Manager och/eller projektledare. Erfarenhet från att ha jobbat med tjänsteleverans till externa kunder. Goda kunskaper inom ITIL och företrädesvis relevant certifiering. Erfarenhet av PPS (eller motsvarande projektmetodik).
Det är starkt meriterande om du dessutom har erfarenhet från detaljhandeln och kännedom om processer relaterade till inköp, lager och logistik. Vidare så behöver du kunna kommunicera obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som på engelska.
Som person har du ett starkt driv och en mycket god ledaarskapsförmåga. Du måste kunna leda medarbetare samtidigt som du kan möta externa kunder och deras förväntningar. Det är också viktigt att du har en kommersiell förståelse, samt ett intresse för att effektivisera, optimera och vidareutveckla tjänsteleveranserna.
Vi erbjuder:
Du får arbeta på ett expanderande och modernt företag och hos en arbetsgivare som ligger i framkant när det gäller avancerade tekniska lösningar där du får möjlighet att både implementera erfarenheter och införskaffa nya kunskaper, växa och utvecklas.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar Visma Retail med Sigma Resources. Känner du att ovanstående passar in på dig och att det här kan vara ditt nästa steg i karriären, tveka då inte att skicka din CV tillsammans med personligt brev till
rebecka.ekberg@sigma.se . Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på 070-660 21 22 eller
rebecka.ekberg@sigma.se .
Varaktighet, arbetstid
heltid heltid
Ersättningmarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rebecka.ekberg@sigma.seKontaktRebecka Ekberg +46 706602122
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2582952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.