Service Coordinator till Jeol i Sollentuna

serveOffice ab / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Täby eller i hela Sverige

JEOL är ett globalt företag och en av de världsledande tillverkarna av elektronoptiska och analytiska instrument samt utrustningar för provpreparering.
Huvudkontoret för JEOL finns i Japan, och de har över 30 kontor och 3 000 anställda över hela världen. Som ett globalt företag går de i spetsen för utveckling, tillverkning och tillämpning av high-end vetenskapliga instrument.
Kunderna är bland annat forskningsinstitut inom trä, metall och läkemedel samt Universitet och Högskolor.
JEOL (Skandinaviska) AB är beläget i Sollentuna, norr om Stockholm. De ägs sedan 2010 av JEOL GmbH i Tyskland som har sitt kontor i München. JEOL (Skandinaviska) AB:s försäljning sker i Sverige, Norge, Finland och i Island.

serveOffice har fått det ärofyllda uppdraget att rekrytera och hyra ut en Service Coordinator till Jeol i Sollentuna på c:a 15 månader och med start i februari 2016. Tjänsten är på heltid och tanken är att man under en tid kommer att arbeta tillsammans med ordinarie personal som senare kommer att gå på föräldraledighet.

Publiceringsdatum
2015-12-02

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat följande: inköp av reservdelar, offerter till kunder, orderbekräftelser, leveransbesked, koordinera utskick av reservdelar, registrering av servicerapporter, fakturering, hantering av servicekontrakt, viss schemaläggning mm.

Kvalifikationer
Vi söker en person som har stor vana vid administration, gärna har arbetat med servicehantering och har en förståelse för flödet i orderhantering från beställning från kund till fakturering.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Har du ett tekniskt intresse eller har arbetat på ett teknikföretag tidigare är det en fördel. Ekonomisk förståelse eller erfarenhet ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är självgående, flexibel och kan ta egna initiativ. För att passa i denna roll tror vi att du är van att "hålla många bollar i luften", bra på att planera och strukturera din egen tid och ordningssam.

Vi erbjuder dig
En bred tjänst med mycket omväxlande och intressant arbete. Trevliga kollegor och ett öppet arbetsklimat med högt i tak.
Kontoret finns i fräscha, ljusa lokaler i Häggvik och med möjlighet till parkering precis utanför kontoret.

:som konsult hos serveOffice
Får du dessutom engagerade konsultkollegor, och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal, det vill säga du som konsult är nöjd och har det bra. Därför anordnar vi kontinuerligt återkommande trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, alternativt cissi.silvstam@serveoffice.se

Välkommen!
Arbetsort: Sollentuna
Anställningsgrad: Heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cissi Silvstam, Rekryteringskonsult 070-564 13 70

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2556216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: