Senior upphandlingskonsult
Randstad AB Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Lund, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.
Företaget är ett kommunaltbolag inom Stockholmsstad och befinner sig mitt i en spännande utvecklingsfas, där inköps- och sourcingfrågor får allt större betydelse för företagets
kärnverksamhet. De strategiska områdena är främst entreprenader, fibernätmaterial- och andra komponenter samt i viss mån IT-system. Både den strategiska och den operativa inköpsverksamheten
ska utvecklas för att optimalt stödja den mycket snabba tillväxten av företagets fibernät. Bättre strategiska analyser och effektivare inköpsprocesser är målet. Nu söker de en senior
upphandlingskonsult som kan börja omgående, uppdraget sträcker sig ca 6 månader framåt.
Publiceringsdatum2008-03-27Dina arbetsuppgifterSjälvständigt driva och genomföra en till tre upphandlingar i syfte att avlasta den nuvarande inköpsorganisationen. Om det finns tid och intresse så finns det även möjlighet att delta i det
övriga arbetet inom inköpsorganisationen. Det väsentliga är att du är självgående i upphandlingsprocessen.
Utbildning & erfarenhet
Relevant utbildning. Lång och gedigen erfarenhet och kunskap om LOU och upphandlingar. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av projektledning. Erfarenhet från
entreprenadbranschen och inköpsrelaterat arbete är en merit.
Dina personliga egenskaperDu bör ha ett sinne för och ett genuint intresse av att göra affärer. Du har en självständig, drivande personlighet med förmåga att se både helhet och detaljer när det är nödvändigt.
Analytisk och strukturerad samt frispråkig och kommunikativ - både i tal och skrift.
Dessutom tror vi att du är prestigelös och ödmjuk samtidigt som du vågar säga din mening.
Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa Åsa Lundqvist telefon 087-693 94 33.
Vi intervjuar löpande och ser fram emot din ansökan.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningEnl överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-07
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktÅsa Lundqvist, 08-693 94 33
FöretagRandstad AB Stockholm
AdressRandstad AB Stockholm
Box 17193
10462 STOCKHOLM
Jobbnummer 175183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.