Senior Rekryteringssupport / Talent Sourcer - deltid 70-90%
Standby Workteam AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Standby Workteam AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Standby Workteam är ett erfaret rekryteringsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning och search med gedigen kunskap inom teknik, logistik, sälj, ekonomi och office. Vi är ett mindre familjeföretag som varit verksamma i Skåne sedan 1992 - detta gör oss till en av regionens mest erfarna aktörer. Vi har en tydlig regional förankring med all verksamhet i Malmö och med stort kunnande i regionens näringsliv och arbetsmarknad. Vi arbetar endast med rekrytering, uthyrning och search och framförallt med tjänstemän. Vi är 5 medarbetare på kontoret vid Gustav Adolfs torg i Malmö.
En av våra trotjänare flyttar utomlands och därför söker vi nu en
Senior Rekryteringssupport / Talent Sourcer - deltid 70-90% - Malmö
Vill du bli en i vårt erfarna gäng? Kanske kommer du från en annan bransch och vill använda dina erfarenheter i en ny och intressant roll? Eller är du redan i branschen och tycker vårt erfarna team passar dig? - Oavsett vad, om du är intresserad av rekrytering och älskar nöjda kunder ska du söka dig till oss!
Du blir del i ett starkt litet team med en stabil position på den skånska marknaden. Vi har varit med sedan branschen startades och vi brukar säga att vi förmodligen är det mest erfarna rekryteringsteamet i Skåne. Du får en kul och varierande tjänst i ett litet Malmöbaserat bolag!
Du behöver inte ha erfarenhet av rekrytering. Hos oss är dessutom ålder utan betydelse - vi ser gärna seniora sökande likaväl som yngre personer med bred erfarenhet.
Rollen
Du ingår i rekryteringsteamet där du stödjer rekryteringskonsulterna i uppdragen. Din huvudsakliga och övergripande uppgift är att översätta en kravspec/ett kundbehov till framgångsrika sökinsatser i våra olika kanaler. Du tar emot kravspec från rekryteraren och sedan upprättar du sökinsatser riktade mot olika målgrupper i olika kanaler.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Skapa annonser med tilltalande/marknadsförande rubriker och texter samt rikta annonserna mot olika målgrupper
Publicera annonser i våra olika kanaler samt administrera/bevaka dessa genom annonseringen. Sprida annonser i sociala medier.
Söka potentiella kandidater i externa och interna databaser, inkl. sociala medier. Detta innefattar en kartläggning över tänkbara målgrupper och en analys över hur man bäst når dessa målgrupper.
Administrera och bevaka sökinsatser i databaser och på sociala media
Administrativt och allmänt stöd genom rekryteringsprocessen
Sekundära uppgifter:
Stödja rekryteraren vid kundbesök och uppstartsmöte med kund
Kontakta kandidater och genomföra ett första urval över telefon
Stödja i marknadsinsatser med bla texter på sociala medier
Vi söker dig som
• tycker att arbetsuppgifterna ovan och vårt team är helt rätt för dig!
• Är generalist när det gäller yrkes-/ arbets- / näringsliv och som har lätt för att sätta dig in i befattningar inom våra områden samt olika verksamheter och deras tjänster/produkter. Du har antingen erfarenhet från rekrytering/HR eller du har flera års arbetslivserfarenhet inom våra yrkesområden. Erfarenhet från rekrytering är inte ett krav.
• Kunden vill ha de bästa tillgängliga kandidaterna och du är klurig och analytisk och gillar tex att arbeta med databaser. Du gillar att lösa problem och är uthållig och ger dig inte innan du har hittat de bästa kandidaterna till kunden. Du har god IT-kunskap.
• Du har lätt för att skriva och formulerar dig väl i skrift där du på ett tilltalande sätt kan förmedla varför en sökande ska söka ett jobb. Du gillar att kommunicera (i skrift) med sökande och kandidater.
• Du kommer ha ett visst administrativt ansvar i våra databaser och vårt affärssystem så ett strukturerat arbetssätt och en administrativ ådra behövs.
Vi erbjuder
• Ett roligt och intressant arbete på ett erfaret litet Malmöbolag
• Arbetstid 70-100%
• Möjlighet att delvis jobba hemifrån.
• Kontor centralt i Malmö med bilparkering
Publiceringsdatum2022-08-19Så ansöker duVi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt. För mer info kontakta gärna Johan Dahlin, tel 0708 77 28 61
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressStandby Workteam AB
Lilla Nygatan 11
21138 Malmö
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Standby Workteam AB (org.nr 556600-5475),
https://www.standbyworkteam.se Lilla Nygatan 11 (
visa karta)
211 38 MALMÖ
Jobbnummer 6900085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.