Senior redovisningsekonom till internationellt bolag

Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du en bakgrund inom redovisning eller revison och vill fortsätta att utvecklas inom ekonomi? Vill du bli en del i ett härligt team med kompetenta och hjälpsamma kollegor? Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsansvarig för ett av bolagen i en framstående internationell koncern inom besiktning, provning och certifiering.

Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående.

Om jobbet

Som redovisningsansvarig för bolaget kommer du att ta ett helhetsansvar gällande ekonomin.

Publiceringsdatum
2022-02-04

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning
Löpande bokföring och avstämningar
Koncernmellanhavanden
Rapportera till koncernen enligt IFRS
Momsdeklarationer
Inkomstdeklarationer och arbetsgivaravgifter
Kontakt med revisorer
Ad hoc uppgifter relaterade till ekonomifunktionen

Bakgrund
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från en liknande tjänst. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller så har du lärt dig genom att jobba praktiskt med redovisning. Det är en fördel om du jobbat inom större bolag med IFRS. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och engelska samt att du har lätt för IT och Excel. Har du jobbat i Agresso är det meriterande.

Som person är du en positiv, prestigelös och lagspelare. Du har en bred kompetens inom redovisning och är van att jobba strukturerat mot deadlines. Då rollen innebär mycket interna kontakter värdesätts din koordinerande och sociala förmåga. Mycket ad hoc uppgifter ställer krav på flexibilitet och en lösningsorienterad inställning. Du kommer att bli en del av ett samspelt framåtriktat team på 11 personer som gillar att ha roligt på jobbet. För det här uppdraget läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in i teamet.

Vad du erbjuds

Här får du en bred och utvecklande tjänst med mycket ansvar. Du har flexibiliteten att jobba hemifrån under rådande pandemi och får en digital upplärning. Kontoret finns i moderna lokaler centralt i Solna. Du välkomnas till ett härligt team där laganda, hjälpsamhet och glädje på jobbet präglar arbetsklimatet.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-02-28.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emma Hultberg
emma.hultberg@sjr.se

Jobbnummer
6313540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):