Senior Programmatic Specialist
GroupM Connect / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige GroupM är Sveriges största mediebyrågrupp och består av Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.
GroupM har på globalt initiativ lanserat det interna varumärket Connect, som är en 'servicebyrå' - det vill säga en modul till mediebyråerna inom GroupM. Syftet är att samla kompetens för RealTids- och biddable medier på ett ställe och därmed skapa marknadens bästa organisation, för rådgivning och exekvering av dessa medieslag.
Vi söker nu en Senior Programmatic Specialist till vårt programmatiska team som skall jobba med vårt erbjudande PBU (Programmatic Buying Unit) samt Xaxis. PBU är en programmatisk modell som bygger på att annonsören oftast har egna preferenser för vilka system vi skall jobba i och ofta egna avtal med tekniska leverantörer i form av DSP och DMP, där vi tillhandahåller expertis i ?hantverket? samt hjälper kund i utförandet.
Som Senior Programmatic Specialist kommer dina arbetsuppgifter bestå av att strategiskt utveckla, genomföra och optimera kampanjer i enlighet med modellen ovan i samråd med aktuell mediebyrå.
Vi erbjuder en öppen modern arbetsplats med möjlighet till brainstorming för att dela idéer och strategier för nya initiativ.
Vi sitter i trevliga lokaler centralt på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
Ansvarsområden:
• Hjälpa mediebyråerna att driva den programmatiska affären framåt operativt samt strategiskt.
• Vara dem behjälpliga i övergripande kampanjplanering och argumentera för hur den programmatiska affären kan/bör öka med hänsyn till kundens mål med den holistiska affären i åtanke.
• Planera respektive programmatiska kampanj, implementera, genomföra samt optimera mot de uppsatta målen .
• Hitta innovativa sätt att förbättra kampanjresultatet utifrån erfarenhet men även med hjälp av nya tekniska lösningar.
• Upprätthålla en bra förståelse för kunders affärsmål och marknadsföringsmål, och öka målgruppsstyrda kampanjbudgetar genom att bevisa effekt och presentera nya kampanjmöjligheter.
• Hålla dig uppdaterad om aktuella medietrender, ny teknik och eventuella branschtrender som påverkar kundrelationen.
• Agera mentor åt de juniora i teamet .
Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen.
Detta är en position med en uppsjö av möjligheter, både professionellt och personlig utveckling.
Vi söker dig som har:
• Kunskap från programmatisk handel i minst 3 år.
• Är väl insatt i det digitala landskapet och kan föra en dialog på en strategiskt och nytänkande nivå.
• Du har jobbat i flera eller någon av de större DSP/SSP miljöerna.
• Hög kunskap inom ad tech landskapet så som Ad exchanges, DMP, verifieringsverktyg ect.
• Enastående förståelse för hur de tekniska leverantörerna samverkar och hur det påverkar kampanjutförandet.
• Passion för digital marknadsföring.
• Stark analytisk och teknisk fallenhet.
• Hög servicegrad
Meriterande:
• Har du jobbat på mediebyrå eller en trading desk är det meriterande
• HTML / Javascript erfarenhet är önskvärt men inget krav
• Även tidigare erfarenhet av sökmarknadsföring eller traffic är önskvärt
Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-05-09ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktAnnika Westman, Talent Management
annika.westman@groupm.comFöretagGroupM Connect
AdressGroupM Connect
Birger Jarlsgatan 50
10377 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2830261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.